Madártollak kerültek elő a lezuhant dél-koreai utasszállító hajtóművéből
További Külföld cikkek
-
Donald Trump a jegyüzéreket vette célba, új rendelet szabályozza a koncertjegyek eladását
- Újabb botrány rázza meg az Európai Bizottságot
- Svédországban korszerűsítik a bunkereket
- Lopott biciklivel próbált átszökni Magyarországról Ukrajnába egy szenegáli férfi
- Újra kitört egy vulkán Izlandon, minden lakót időben kimenekítettek előle
A nyomozók szerint újabb bizonyíték került elő a decemberben lezuhant utasszállító repülőgép ügyében. A Jeju Air légitársaság gépének mindkét hajtóművén tollakat és vérfoltokat találtak, melyek egy költözőmadártól, a bajkáli récétől származnak − derült ki a hétfőn közzétett előzetes vizsgálati jelentésből, amelyet megosztott a BBC.
A baleset vizsgálata ezért a madártollakra és a kifutópálya végén található betonfalra összpontosul majd. A jelentés szerint a repülőgép hajtóműveit és a betonfal szerepét vizsgálják. Az előzetes vizsgálat eredményeit az ENSZ légügyi ügynöksége, az Egyesült Államok, Franciaország és Thaiföld hatóságai is megkapták.
A Jeju Air gép december 29-én reggel szállt fel Bangkokból, és Muan nemzetközi repülőterére tartott. Helyi idő szerint 8 óra 57 perckor az irányítótorony figyelmeztette madarakra a pilótát. Ennek ellenére két perccel később jelentette, hogy madárral ütköztek, és vészjelzést adott le. A szöuli közlekedési minisztérium közölte, hogy a gép fedélzeti adatrögzítője és a pilótafülke hangrögzítője is leállt az ütközés előtti percekben.
A gép végül a futóművek kiengedése nélkül, hason érkezett a kifutópályára, ahol túlfutott és nekicsapódott a betonfalnak és felrobbant. Szakértők utóbbi szerepét bírálták, szerintük kevesebb áldozattal járt volna a baleset, ha az nincsen ott. Ugyanakkor a betonfal tartalmazza a leszállást segítő navigációs rendszert.
Az elmúlt héten a dél-koreai hatóságok bejelentették, hogy országszerte hét repülőtéren cserélik ki a navigációhoz használt betonfalakat, valamint a kifutópályák biztonsági területeit is átalakítják.
Mint megírtuk, repülőgép-szerencsétlenség miatt felelősnek érzi magát az ország közlekedési minisztere, ezért hajlandó megválni posztjától, miután tisztázódtak a szerencsétlenség körülményei. Repülésbiztonsági szakértők a tragédia egyik okaként jelölték meg, hogy a repülőgép navigációjáért felelős antennát szabálytalanul helyezhették el, valamint a baleset helyszínén épített kerítésfal építése is szabálytalan lehetett.
A repülőgép-szerencsétlenség ügyében indított nyomozás részeként razziát tartott a rendőrség a Jeju Air légitársaság és a Muan nemzetközi repülőtér irodáiban. A balesetet követően a Boeing is vizsgálódni kezdett.