A blogokon dőlhet el az amerikai elnökválasztás

2007.08.02. 12:20
A nyolc demokrata elnökjelölt a hétvégén ellátogat az egyik legnagyobb blogos találkozóra, ahol kampányukhoz próbálják majd megnyerni a résztvevőket. Az egyik politikai elemző szerint jövőre már a tévéadásokhoz közelít majd a blogok jelentősége.

A hétvégén mind a nyolc demokrata elnökjelölt Chicagoba utazik a baloldali és háborúellenes bloggerek legnagyobb, 1400 résztvevővel számoló találkozójára, írja a Guardian. A politikusok döntése egyértelműen jelzi az online aktivisták növekvő befolyását az amerikai politikában.

A jelöltek szombaton részt vesznek majd egy közös vitában, ezen kívül pedig egyenként is találkoznak majd a bloggerekkel, és megpróbálják megnyerni kampányukhoz a blogokban rejlő online lehetőségeket.

"A televízió még mindig fontos, de a blogosok félelmetes befolyásra tettek szert az elmúlt néhány évben és lassan felveszik a versenyt a hagyományos médiával. A blogokon mindenre azonnal reagálnak és elszámoltatják a politikusokat" - mondta Darrel West, a Brown egyetem egyik politikai elemzője.

A rendezvény egyik szervezője szerint a bloggerek befolyása főleg tavaly óta emelkedett, amikor elemzők szerint több esetben is az interneten megjelent véleményeken múlhatott a novemberi kongresszusi választások végeredménye.

Ezt a vélekedést alátámaszthatja, hogy a jelöltek közül tavaly még csak Bill Richardson új mexikói kormányzó tűnt fel a YearlyKos elnevezésű rendezvényen, idén viszont Hillary Clinton és Barack Obama sem kockáztatta meg távolmaradását.

Az összes demokrata jelöltnek van már internet specialistája a kampánycsapatában. A szakértők szerint főleg a kisebb jelöltek próbálnak előretörni az interneten, mivel a tévében és az írott sajtóban már-már behozhatatlan Hillary Clinton és Barack Obama előnye.

Július végén a YouTube előretörésére hívták fel elemzők a figyelmet, a demokrata elnökjelöltek még nyilvános vitán is válaszoltak a videómegosztón feltett kérdésekre.

A republikánusok továbbra sem számolnak igazán komolyan az internettel, a Guardian szerint ehelyett inkább a múltban már sikeres csatornákat, például a rádiót próbálják hasznosítani.