Szeptember 11 a kampányban
A republikánusok a szokásostól eltérő időpontot a 2004-es athéni olimpia megnyitójának egybeesésével próbálják magyarázni. Az igazság azonban az, hogy Bush azért pont szeptember elején és New Yorkban kezdi a kampányt, hogy a szeptember 11-i eseményekkel kapcsolatos megemlékezésekből is profitálhasson.
A késői kampánykezdet a demokratákkal szembeni állandósult gazdasági előnyök jobb kihasználását is eredményezheti. Az amerikai szabályok szerint ugyanis a jelöltállítás hivatalos bejelentése után az elnökválasztásig legfeljebb 75 millió dollárt lehet hirdetésekre költeni. A demokraták várhatóan már a nyár közepén megnevezik jelöltjüket. A republikánusok 200 millió dolláros reklámköltségvetést terveznek, így akár 125 millió is rendelkezésükre állhat a demokrata jelöltállítás és az elnök indulásának hivatalos bejelentése közötti időszakban.
Törvénymódosítást követelnek
A republikánusok arra próbálják meg rávenni Alabama demokrata irányítású törvényhozását, hogy változtassa meg a jogszabályt, és a jelöltállítási határidőt szeptember 5-re módosítsa. Az alsóház már felvette a napirendi pontok közé a javaslatot, de több republikánus képviselő szerint olyan vitás ügyek mögé sorolták a kérelmüket, hogy az is megtörténhet, hogy a javaslatot nem vitatja meg a ház.
Alabamában az utolsó hat elnökválasztáson mindig a republikánus jelöltek győztek. 2000-ben Bush 56,4 százalékot szerzett meg, míg a Al Gore demokrata jelölt csak 41,6 százalékot kapott, jelentette a CNN.