További Külföld cikkek
- Rosszul lett a WHO vezetője, kórházba kellett vinni egy csúcstalálkozóról
- Videón az orosz rakétatámadás, amelyről az egész világ beszélt – Putyin kísérleti fegyvere hatalmas pusztítást végzett
- Elraboltak egy csecsemőt egy bécsi kórház szülészeti osztályáról
- Pattanásig feszült a hangulat a Külügyi Tanács brüsszeli ülése előtt
- Szijjártó Péter szerint szégyenletes, abszurd és elfogadhatatlan ez a döntés
A csalagúton menekülnek tovább
|
A bevándorlók mindenkinek gondot jelentenek: az üzemeltető Eurotunnelre a brit hatóságok minden, a járművükön érkező menekültért 2000 font bírságot vetnének ki, a cég pedig a menekülttábort záratná be, a francia hatóságok pedig azt szeretnék elérni, hogy legyen egy hely, ahol a menekülteket megfelelően el lehetne helyezni.
Az Eurotunnel mindenkivel pereskedik
Az Eurostar üzemeltetője bíróságon keresi igazát: arra szeretné kényszeríteni a francia hatóságokat, zárják be a tábort, hiszen onnan érkezik a vonaton illegálisan utazók nagy része. Az ügy pikantériája, hogy a Sangatte tábor épületét valamikor az Eurotunnel építette, a vasúti munkálatok során ugyanis raktárként használta.
A csalagút befejezése után a francia hatóságok birtokba vették az épületet. Eredetileg 500 menekült befogadására alakították ki, de általában ezernél is több embert szállásolnak el ott. Az Eurotunnel képviselői a bíróság előtt azzal érvelnek, hogy a francia államnak nem volt joga elveni az épületet, mivel ezzel a francia terminál biztonságát veszélyeztetik.
Száz éjszakai őr, kétszáz biztonsági kamera
A francia hatóságoknak nem áll szándékában a menekülttábort bezáratni, és azzal érvelnek, hogy Calais kikötőjébe folyamatosan érkeznek menekültek. A tábor lezárásával nem szűnne meg az áradat, állítják. Egyébként az Eurotunnel 3 millió fontot költött a Coquelle terminál biztosítására: 100 éjszakai biztonsági őrt fizet, és 200 kamerát szereltek fel. A cég szerint mindeddig közel húszezer illegális bevándorló terveit hiúsították meg.
A francia hatóságokkal egyébként a csatorna túloldalán is egyetértenek: a britek úgy látják, a tábor bezárása nem bátorítaná el a menekülteket. A brit kormány egyébként a Eurostar esetében is alkalmazná a teherautókra érvényes bírságokat: minden menekült után 2000 font büntetés járna. A londoni terv ellen az Eurotunnel brit bíróságon hadakozik.
A tábor bezárása ellen van működtetője, a Vöröskereszt is. Szerintük sem állítaná le a menekülteket, de a rossz körülmények miatt többen veszíthetik életüket a kétségbeesett próbálkozások során.