Magdaléna, Aliki és Wegene győzködtek, hogy menjünk szavazni
A választások előtti információs kampány arcai - Aliki (diák, Görögország), Trish (vállalkozó, Írország), Jens és Sedsel (divattervezők, Dánia), Magdaléna (gyári munkás, Szlovákia), Ricardo (nyugdíjas, Spanyolország), Tom (gazda, Belgium), Wegene és Rudi (pár, Ausztria), Dina (anya, Lettország) - videóikban elmesélték, hogy számukra mit jelent az EU, és miért fontos szavazni. A videókat itt lehet megnézni, kedvcsinálónak ez a nagysurányi Magdaléna, a szlovák gyári munkás története:
A sorozat a „Vedd észre. Tégy érte. Légy része.” választási információs kampány része volt. A kampány az EU számára fontos kérdésekkel – gazdaság, foglalkoztatás, uniós költségvetés – foglalkozott, és felhívta a figyelmet arra, hogy már csak azért is fontos szavazni, mert most dől el, hogy kik lesznek Európa döntéshozói.
Most először az uniós állam- és kormányfők az európai választások eredményét figyelembe véve jelölték Jean-Claude Junckert az Európai Bizottság elnöki posztjára. Junckert később az EP meg is választotta az Európai Bizottság elnökének.
A választások után készített Eurobarométer-felmérésen a megkérdezettek 42 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szerintük számít a véleményük az EU-ban. 2013 novemberében ez az arány 29 százalék volt, tíz éve pedig most volt a legnagyobb ez az arány.
A felmérésből az is kiderül, hogy az európaiak 65 százaléka érzi magát uniós polgárnak. Tavaly ősszel a megkérdezettek 59 százaléka nyilatkozott így.
Az Európai Parlament a tartalomért azonban nem vonható felelősségre.