Uniós pénzből épül tovább a Budapest-Esztergom vasút
További Eurologus cikkek
- Majdnem 20 százalékkal csökkent a GDP Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban
- 30 ezer betegnek juttat koronavírus-gyógyszert az EU
- Az EP jelenlegi formájában megvétózza a tagállamok alkuját, az egyik ok a jogállamiság
- EU-s költségvetésről, jogállamiságról vitatkoztak az EP-ben: elégedetlenek a képviselők
- Az EP nem ért egyet a költségvetési alku jogállamisági részével és a forráscsökkentésekkel
Legfrissebb híreink
- Földrengés veszélyére figyelmeztetnek Fukusima közelében
- A „nácizmus rehabilitálása” miatt kapott letöltendő börtönt egy ember Oroszországban
- Magánzárkába dugták az Iránban letartóztatott európai riporternőt
- Oroszország hatalma visszaszorulóban, Vlagyimir Putyin mindent egy lapra tett fel
- Azbej Tristan: Vannak olyan országok, ahol a karácsony nyilvános megünneplése egyet jelent az életveszéllyel
- Meghalt a világ egyik legnagyobb médiavállalatának volt vezetője, Richard Parsons
- A levegőbe emelkedett Kína új csodafegyvere
- Vlagyimir Putyin elutasította Donald Trump béketervét, hiába tartaná távol Ukrajnát a NATO-tól
- Kazah légikatasztrófa: ukrán drónok jelenlétéről beszélnek az oroszok
- Hogyan került és maradt hatalmon Szíriában egy megvetett, lenézett kisebbség?
Közel 125,5 millió eurót fordít az EU a kohéziós politikai alapokból az Esztergomot és Budapestet összekötő 2-es vasútvonal korszerűsítésével és villamosenergia-ellátásával kapcsolatos munkákra, adta hírül csütörtökön az Európai Bizottság. A munkák már folynak, az Európai Unió végrehajtó testülete a támogatás tényéről számolt be.
A projekt fedezi a jelzőrendszerek és az állomások korszerűsítését. Javítják az állomásokon az információs rendszereket, hogy zökkenőmentesebbé váljon az összekötettetés a regionális buszjáratokkal.
A Rákosrendező és Esztergom közötti 48,3 kilométeres szakaszon fejlesztik a villamosítást, elektromos transzformátort helyeznek üzembe Dorogon, átépítik az elektromos átalakító berendezést Istvánteleken, felújítják a váltókat Angyalföldön, Újpesten, Dorogon, Esztergomban és Tokodon, és lefektetnek 5 kilométernyi optikai kábelt.
Új pályákat építenek Dorogon és Esztergomban a teherszállításhoz, és újjáépítik az angyalföldi vasútállomást. Ezeken az állomásokon megemelik és befedik a peronokat, tudtuk meg európai bizottsági forrásból.
„Európa a továbbiakban is beruházások által igyekszik javítani a magyar polgárok életminőségét – jelentette ki Corina Creţu regionális politikáért felelős biztos. – A szóban forgó uniós társfinanszírozásban megvalósuló projekt kézzelfogható módon hozzájárul majd a gépkocsitorlódások csökkentéséhez, a levegő tisztábbá tételéhez, valamint ahhoz, hogy tiszta, gyors és kényelmes közlekedési rendszer álljon az ingázók rendelkezésére”.
Az elátkozott vasútvonal
Az Esztergom-Budapest vasút felújításának első szakasza 2015-ben fejeződött be, jelentős késéssel. A kivitelezés hagyott kívánnivalót maga után. A Piliscsaba közelében lévő magdolnavölgyi megállóhoz vezető rámpát majdnem elmosta az eső, a pilisvörösvári közúti aluljáróban megállt a víz. Tavaly decemberben indult volna az első villamosított Flirt motorvonat a Nyugatiból, de a hírközlő hálózatok problémája miatt ez nem sikerült a tervezett időpontban. A vonal az elátkozott vasútvonalként vonult be a köztudatba.
Rovataink a Facebookon