Miskolctól a szlovák határig épül autópálya uniós pénzből
További Eurologus cikkek
-
Majdnem 20 százalékkal csökkent a GDP Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban
- 30 ezer betegnek juttat koronavírus-gyógyszert az EU
- Az EP jelenlegi formájában megvétózza a tagállamok alkuját, az egyik ok a jogállamiság
- EU-s költségvetésről, jogállamiságról vitatkoztak az EP-ben: elégedetlenek a képviselők
- Az EP nem ért egyet a költségvetési alku jogállamisági részével és a forráscsökkentésekkel
Legfrissebb híreink
- Földrengések sorozata rázta meg Dél-Olaszországot, készenlétben állnak a hatóságok
- Amerikai külügyminiszter: a Hamász nem maradhat uralkodó erő Gázában
- A Kreml-véreb Putyin vagy a kínai kommunista diktátor? – Alice Weidel olyan kérdést kapott, hogy elképedt
- Hűségesküt tett az Iszlám Államnak a szír férfi, aki több embert megkéselt Ausztriában
- Donald Trump kiadta az ukázt, de valami nem jól sült el
- 18+Heteken át kínoztak, majd megöltek egy transznemű férfit New Yorkban
- Megmagyarázhatatlan halálesetek tartanak rettegésben egy indiai falut
- Halálos lövöldözés Brüsszelben, több metróállomást is le kellett zárni
- Nagyot bukott a Trump-birodalom 2024-ben
- Az ausztrál kormány egy időre megtiltja a külföldieknek a lakásvásárlást
Az Európai Unió is támogatja a Miskolctól a szlovák határon fekvő Tornyosnémetiig vezető M30-as autópálya építését, jelentette be az Európai Bizottság szerdán. A Kohéziós Alapból 552,6 millió eurót, azaz több mint 182 milliárd forintot szánnak a fejlesztésre. A tervek szerint 2022 februárjáig kell elkészülnie a 60 km-es autópályaszakasznak, amihez 48 hidat is építeni kell.
Az építkezés egy nagyobb projekt, a Baltikumot a Fekete- és Égei-tengerekkel összekötő „Via Carpathia" része. Az EU Kohéziós Alapja finanszírozza, amelynek az a célja, hogy azokat a régiókat fejlessze, ahol a bruttó nemzeti jövedelem (GNI) nem éri el az uniós átlag 90 százalékát. Az érintett Borsod-Abaúj-Zemplén megyét is magába foglaló észak-magyarországi régió az unió legszegényebb régiói közé tartozik, ahol a bruttó nemzeti össztermék (GDP) az uniós átlagnak mindössze 46 százaléka.
![Munkagépek dolgoznak az M30-as autópálya Tornyosnémeti-országhatár közötti szakaszának építésén Tornyosnémeti határában 2016. július 5-én. Ezen a napon elhelyezték a beruházás alapkövét.](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2947/29472/294723/29472337_c3be34e94a47d5934a41ced98bca3cf3_wm.jpg)
„Borsod-Abaúj-Zemplén megyében már rég várták ezt az útfejlesztést, ami közvetlen módon teszi majd jobbá egymillió ember életét. A Magyarországot és Szlovákiát összekötő projekt gazdasági hasznot hoz majd a foglalkoztatásban és kereskedelemben a két ország számára" – nyilatkozta Navracsics Tibor, az oktatásért, kultúráért és ifjúságpolitikáért felelős magyar biztos.
Tavaly tavasszal kezdték az építkezést
Az M30-as autópálya új szakaszának alapkövét tavaly márciusban tették le. A fejlesztést három szakaszban tervezik megvalósítani:
- az első 10,4 kilométert a STRABAG Építő Kft. és a STRABAG AG konzorciuma építi meg nettó 39,9 milliárd forint értékben;
- a 24,2 kilométeres második szakaszt a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. alakítja ki, mintegy nettó 75,4 milliárd forintból;
- a 22,1 kilométeres harmadik szakaszt pedig a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. építi meg nettó 63,9 milliárd forintból.
A magyarepitok.hu az építkezés elindulásakor azt írta: a beruházás várhatóan 2021 harmadik negyedévére fejeződik be.
Szóljon hozzá az EUrologus Facebook-oldalán!
Rovataink a Facebookon