Jó üzlet a királyi kuss Spanyolországban
János Károly spanyol király nem tudhatta, hogy milyen divathullámot indít majd el, amikor az Ibero-Amerikai Csúcstalálkozón élesen csendre utasította Hugo Chávez venezuelai elnököt, aki többször is lefasisztázta José Maria Aznar volt spanyol miniszterelnököt.
Madrid és Venezuela diplomáciai úton oldhatja fel a konfliktust, de a király kijelentését nem lesz könnyű elfeledtetni, írja a Guardian. Spanyolországban ugyanis az eltelt egy hét alatt annyira népszerű lett a király határozott fellépése, hogy rögtön több millió eurós üzletet csináltak a királyi kussból: az egész országot ellepték a csengőhangok, bögrék, pólók és különböző rajongói honlapok.
Csaknem félmillióan töltöttek le csengőhangokat, a szolgáltatók közül az élelmesebb cégeknek még arra is volt ideje, hogy színészekkel újra elmondassa a király elhíresült kérdését, és ezzel kijátssza az esetlegesen felmerülő jogi aggályokat.
A YouTube-ra percek alatt hétszáznál is több videó került fel, köztük Benny Hill paródia, és egy átalakított Ronaldinho-s Nike reklám, amiben a szoksáso "Just do it" szlogen helyett a "Juan do it. Just shut up" szókapcsolat került be.
A pólóboltos Peńa testvérek elmondták, hogy elárasztották őket a király kijelentése által inspirált rendelésekkel. A kialakult hisztériát jól jelzi, hogy normális esetben egy év alatt adnak el nyolcszáz pólót, ehhez képest a király kifakadása miatt már a múlt héten átlépték az ezres határt.