![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
![](http://www.index.hu/oroszkepek3/ponton.jpg)
A nyizsegorodszki "Lazurit" tervezőiroda, amely 40 éve gyártja a haditengerészeti flotta számára a mentőtechnikát, újabb módszert javasolt az elsüllyedt tengeralattjáró legénységégnek megmentésére. A tervezőmérnökök szerint meg lehet próbálni azt, hogy a Kurszk tengeralattjárót a tathoz erősített pontonok segítségével függőleges helyzetbe hozzák. Mivel a Kurszk hossza 154 méter, a baleset színhelyén a tengermélység viszont csak 100 méter körüli, függőleges helyzetben a taton levő menekülő nyílás a víz felszíne fölé kerülhet és nyithatóvá válik.