A világ legnagyobb reklámcége alakul
![]() |
Young & Rubicam (Y&R) reklámcég |
A londoni székhelyű WPP részvényei a felvásárlás hírére 2,5 százalékkal estek, ugyanakkor az 1923-ban, az amerikai Philadelphiában alapított Y&R papírjait 4,6 százalékkal magasabb árfolyamon kezdték jegyezni a tőzsdén. A WPP és a Young and Rubicam közötti ügylet lebonyolításában a világ legnevesebb befektetési bankjai működtek közre: a Merrill Lynch és a Goldman Sachs Group a WPP-nek adott tanácsokat, míg a Morgan Stanley Dean Witter és a Bear, Stearns a Y&R-nek segédkezett.
A bruttó árbevételt tekintve tavaly a világranglistát az ágazatban az Omnicom és az Interpublic holdingtársaságok vezették az Advertising Age magazin adatai szerint. A mostani ügylettel azonban a WPP megelőzi az említett két céget, hiszen a WPP és a Young and Rubicam együttes forgalma 5,2 milliárd dollárt tett volna ki 1999-ben, közös nyereségük pedig 704 millió lett volna.