A világ legnagyobb reklámcége alakul

2000.05.12. 16:30
A brit WPP Group megállapodott a Young & Rubicam (Y&R) reklámcég megvásárlásáról, s ezzel az ágazat világelső vállalata alakulhat meg. A WPP 4,7 milliárd dollárt fizet, s ezzel a bruttó árbevételt tekintve a világranglistán megelőzi a rivális Omnicom Groupot és az Interpublic csoportot.
A reklámipar valaha volt legnagyobb felvásárlási akciója során a WPP, amely jelenleg csak harmadik az ágazat világranglistáján, a harmadik olyan céget szerzi meg, amely a globális piac első tizenegy szereplője közé tartozik. A WPP ugyanis már korábban rátette a kezét a J. Walter Thompsonra és az Ogilvy & Mather Worldwide-ra.

Young & Rubicam (Y&R) reklámcég
Érdekesség, hogy a WPP két hete megszakította a Y&R-rel a tárgyalásokat, miután nem tudtak megegyezni az utóbbi cég autonómiájáról, illetve az ottani menedzserek fizetéséről. A megbeszélések csak múlt pénteken indultak újra - a Bloomberg hírügynökség információi szerint.

A londoni székhelyű WPP részvényei a felvásárlás hírére 2,5 százalékkal estek, ugyanakkor az 1923-ban, az amerikai Philadelphiában alapított Y&R papírjait 4,6 százalékkal magasabb árfolyamon kezdték jegyezni a tőzsdén. A WPP és a Young and Rubicam közötti ügylet lebonyolításában a világ legnevesebb befektetési bankjai működtek közre: a Merrill Lynch és a Goldman Sachs Group a WPP-nek adott tanácsokat, míg a Morgan Stanley Dean Witter és a Bear, Stearns a Y&R-nek segédkezett.

A bruttó árbevételt tekintve tavaly a világranglistát az ágazatban az Omnicom és az Interpublic holdingtársaságok vezették az Advertising Age magazin adatai szerint. A mostani ügylettel azonban a WPP megelőzi az említett két céget, hiszen a WPP és a Young and Rubicam együttes forgalma 5,2 milliárd dollárt tett volna ki 1999-ben, közös nyereségük pedig 704 millió lett volna.