További Külföld cikkek
-
Még akkor is nagyon rosszul járhat Oroszország, ha viszi az ukrán területeket
- Legalább tíz beteg megölésével gyanúsítanak egy orvost Németországban
- Bejamin Netanjahu ultimátumot adott a Hamásznak, véget vet a tűzszünetnek, ha szombatig nem adják át a túszokat
- Földrengést észleltek Horvátország északnyugati részén
- Donald Trumpot megkerülve ajánlana üzletet az Egyesült Államoknak Volodimir Zelenszkij
![]() |
Az állam a cég részvényeinek maximum 66 százalékát szeretné eladni, további öt százalék az Tarom alkalmazottainak birtokában van. A cég belföldi utasszállítása adja a veszteségek nagy részét, a jelenlegi kihasználtság és jegyárak mellett a költségek 60 százaléka fedeződik, a fennmaradó 40 százalékot a külföldi utak bevételeiből próbálják fedezni.
A TAROM 1998-ban már szerepelt a privatizálásra kiírt cégek között
A Román Légitársaságot (Compania de transporturi aeriene romane) TAROM részvénytársaságot 1990. december 21-én kormányhatározattal a kommunista rendszer alatt a TAROM Társaság (Compania TAROM) néven futó cégből alakították át, nevét 1997-ben Román Nemzeti Légitársaságra változtatták.
|

Az első, hat hónaposra tervezett időszakban egy középtávú, a cég lábra állítását hivatott gazdasági terv kidolgozását tűzték ki célul, míg a második, maximum két évig (2001-ig) terjedő fázisban a társaság magánosításra való előkészítését kell befejezni, és egy stratégiai befektetőt találni.
1993-ban az Állami Vagyonalapon keresztül a tömeges privatizáció után az állam megmaradt a Tarom részvényeinek 70 százalékával a legnagyobb tulajdonos, 30 százalék pedig a Muntenia Befektetési Alap tulajdonába került. 1997-ben a 2300 milliárd lejnyi adósság és a 300 milliárd lejnyi (1 forint 80 lej) veszteség felvállalásával, illetve tőkeinjekcióval az állam próbált javítani a társaság helyzetén. Megnövelte részesedését is, az állam a Közlekedési Minisztériumon keresztül a részvények 98 százalékát, a befektetési alap pedig 2 százalékát birtokolta.