Tovább zuhant a tévék reklámbevétele

2013.03.07. 13:06
6,1 milliárd forinttal csökkent a tévék reklámvétele tavaly, 48,7 milliárd forintra. A nem közvetlen reklámokból származó bevételek viszont 25 százalékkal emelkedtek, és megközelítették a 3,7 milliárdot.

Tovább csökkent a tévék reklámbevétele 2012-ben, az előző három évhez hasonlóan. A visszaesés 6,1 milliárd forint volt, a tévéknek összesen 48,7 milliárd forintos bevételük volt tavaly - derül ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az Ernst and Young közös felméréséből. A rádiók bevétele a piac 90 százalékát lefedő adók adatai alapján 6,8 milliárd forint volt. Ezt nem lehet összehasonlítani a 2011-es 4,6 milliárd forinttal, mert akkor csak a piac 75 százaléka közölt adatot.

A nézettség 99 százalékát lefedő  54 tévé és 111 rádió által közölt adatok a bartertevékenységeket vagy az egyéb, például az sms-ekből származó bevételeket nem tartalmazták, a kedvezményeket viszont figyelembe vették a készítők. Kovács Krisztián, a MEME elnöke elmondta, hogy a televíziók bevétele 2008 óta 30 százalékkal esett vissza. 2011-ben 54,9 milliárd forintos reklámbevételük volt, 2010-ben viszont még 58,3 milliárd.

Tavaly a földi sugárzású adóknak 35,3 milliárd forint bevételük volt – annak ellenére, hogy csak a nézők felét választja ezeket a csatornákat -, a kábelen vagy másképp fogható csatornák pedig 13,4 milliárd forintot termeltek.

A nem közvetlen reklámokból származó bevételek viszont 25 százalékkal emelkedtek, és megközelítették a 3,7 milliárdot. Havas István, az Ernst and Young vezérigazgatója szerint ez amiatt történt, hogy engedélyezték a termékmegjelenítést a műsorokban. A rádióknál viszont nem tapasztaltak változást a közvetlen reklámok és a támogatott műsorok bevételeinek arányában. Míg előbbi összesen 5,9 milliárd forintot hozott a csatornáknak, a szponzoráció 900 millió forintot tett ki.