Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMagyar díjeső a nemzetközi év képei pályázaton
További Kultúr cikkek
- Ez volt a tíz legjobb film 2024-ben a magyarok szerint
- Nehéztüzérséget is bevetnek az idei előszilveszteri műsorban
- Ennyit keresett az első Deadpool rendezője, sokkolta az összeg
- 36 év után visszatért Salman Rushdie műve az indiai könyvesboltokba
- Van egy ország, ahol az emberek boldogok azért, mert oda születtek
Magyar fotósok nyerték az első három díjat a Pictures of the Year International fotópályázatán az egyik képriport (újság) kategóriában. A Poyi sem kisebb rangú pályázat, mint mondjuk a World Press Photo, úgyhogy nyugodtan nevezhetjük ezt komoly sikernek.
Végh László kárpátaljai magyarokról szóló anyaga lett az első. László közel egy évig járta Ukrajna magyarok lakta területeit, és fotózta a mindennapokat, aminek szinte minden elemére rányomja a bélyegét a karnyújtásnyira dúló háború.
Móricz-Sabján Simon Sárvidék című anyaga lett a második, ő a magyar vidék egyik komoly problémáján dolgozik: olyan helyeket mutat be Magyarországon, ahová még út sem vezet, mégis laknak ott emberek. Tavaly nálunk is láthatták az anyagot a Nagyképben.
(Ők mindketten a Pictorial nevű fotós közösség alkotói)
Kállai Márton pedig a budapesti közösségi kertek varázslatos kis világát mutatta be, amivel a harmadik díjat hozta el.
A magyar vonatkozású díjak sorának itt még nincs vége.
A hírfotók között megkerülhetetlen volt, ami tavaly a magyar határokon történt. Az első helyen egy menekültválsággal foglalkozó anyagot emeltek ki, ami a szerb-magyar határon készült.
A menekültválság külön kategóriát is kapott az idei pályázaton, ahol szintén kiemeltek két magyar vonatkozású képet. Az egyik a hírhedt bicskei jelenetet ábrázolja, amikor egy férfi a sínekre rántott egy nőt és a kisbabáját (Csudai Sándor, Magyar Hírlap), a másik pedig egy kerítésen átbújó család portréja - a képről nem merném pontosan megmondani, hogy ki a fotós, mert többen is lefotózták ugyanezt a szituációt nagyon hasonló helyzetből (az oldalon pedig még nem jelzik a fotós nevét). Mindkét szituációval részletesen foglalkoztunk tavaly ezekben a cikkekben:
borítókép: Móricz-Sabján Simon Sárvidék (Népszabadság)