A mexikói nagykövet szerint Frida Kahlo elsősorban művész volt
További Kultúr cikkek
- Kiderült, mikor és hol temetik el Nemere Istvánt
- Donald Trump hatalomra került, mutatjuk, ki kaszálta ezzel a legnagyobbat
- Akár több évig nem lehet a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison
- Meghalt Vic Flick, a James Bond-filmek ikonikus zeneszerzője
- Így öltözködik egy női magyar diplomata a távoli Szingapúrban
David Nájera, Mexikó nagykövete hivatalos közleménybe reagált Szakács Árpád Magyar Időkben megjelent írására, ami, áll a közleményben,
rossz kontextust használt a Magyar Nemzeti Galéria Frida Kahlo kiállításával kapcsolatban, és mindemellett egy olyan kifejezést használt, amely nem csak sértette a világszerte ismert mexikói művész megítélését, hanem sérti a személyiség szabad kibontakozásának jogát is, egy durva szójáték segítségével, amely Kahlo magánéletére és politikai hovatartozására utal.
A nagykövet véleménye szerint Kahlo elsősorban egy mexikói művész volt, és egy forradalmár asszony a maga idejében; ez egy olyan tényező, amely összekapcsolja őt a kortárs társadalmi dinamikával és olyan mindmáig érvényes ügyekkel, mint a nemek közötti egyenlőségért folytatott harc és a szólásszabadság, mind személyes szinten, mind a művészet és a kultúra terén.
Frida Kahlo életét és munkásságát nem lehet megmagyarázni anélkül, hogy figyelembe ne vennék, hogy több mint száz évvel ezelőtt Mexikóban egy forradalom vette kezdetét, és az ország olyan liberális célországgá változott, amely a világ minden tájáról művészeket, írókat, fotósokat és filmkészítőket vonzott magához, egy olyan időszakban, amely Mexikó kulturális újjászületéseként ismert. Frida Kahlo kiállítása - amely július 7-től november 4-ig látogatható a nyilvánosság számára - Budapest legfontosabb művészeti kiállítása. A tárlatról itt írtunk:
A nagykövet által kifogásolt rész vélhetően ez lehet:
Mi értünk a szóból, így tovább is állunk, mert nem hiszik el, de Budapesten újra előkerült Trockij, ezúttal Frida Kahlo ágyából, aki anno igen mélyreható barátságáról biztosította az ifjú forradalmárt, mindezt Lenin-, Sztálin- és Marx-portrék alatt.
A lap egy héttel Szakács Árpád cikkének megjelenése előtt kiemelt terjedelemben foglalkozott a kiállítás megnyitójával, ebben az írásban Kahlót "a múlt század egyik legnagyobb hatású női alkotójának" titulálták, és egy szóval sem említették Trockijt vagy az ágyát. Ez a motívum, mármint a kommunizmus a lap tegnapi számában megjelent beszámolóból is hiányzik, és Szakács következtetéseivel ellentétben nem azt vonta le a tárlatból, hogy az a kommunizmust promótálná, ahogy arról egyébként szó sincs.
(Borítókép: Bődey János / Index)