Tudta nélkül lett a budapesti Opera reklámarca egy brazil nő

2019.04.26. 11:07

Legnagyobb meglepetésére saját magát ismerte fel egy Brazíliában élő nő a Magyar Állami Operaház hirdetésein, írja a 24.hu egy brazil portál, a Globo.com cikke nyomán.

A 23 éves, török származású Elif Ozer egy Magyarországon tartózkodó ismerősétől tudta meg, hogy a budapesti Opera keresztény évadának arca lett. A turista le is fényképezte neki a metróban talált plakátot, ő azonban eleinte azt hitte, hogy csak meg akarják viccelni.

Közzétette: Operaház – 2019. március 29., péntek

A São Pauló-i nő szerint egyszerre vicces és ijesztő, ami vele történt. Elmondta: a plakáthoz felhasznált fotója nyilvános ugyan a Facebook-oldalán, ő azonban el sem tudja képzelni, hogy talált rá az ügynökség, amelyik a hirdetést készítette.

A plakát tervezője egyébként módosított a fényképen: a fiatal feminista fülbevalóját egy méretes feszületre cserélték, ami egyértelmű utalás az Opera kereszténység tematikájának szentelt, 136. évadára.

Elif Ozer arca egyébként nem csak a plakátokon szerepel, ott van az Operaház honlapján, valamint ez az intézmény Facebook-oldalának borítóképe is – az alatta lévő kommentekben már többen is felhívták a figyelmet a furcsaságra.

Az Operaház később a hírre reagálva azt közölte: a kreatív arculatukat tervező cég egy közösségi alapú stockfotó-oldal, a Pexels.com ingyenesen hozzáférhető képeit használta fel, tehát nem ők hibáztak, hanem vélhetően a fénykép feltöltője, aki azóta a képet és a profilját is törölte az oldalról.

"A Magyar Állami Operaház a fényképpel kapcsolatban eddig nem kapott jogi úton megkeresést, de a fentiek alapján ennek aligha lenne valós alapja" – írják a reakcióban arra utalva, hogy Elif Ozer a brazil portál információja szerint jogi lépéseket fontolgat.