Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA Hit Gyülekezete petíció aláírására buzdít a Coca-Cola plakátjai miatt
További Kultúr cikkek
- Ennyit keresett az első Deadpool rendezője, sokkolta az összeg
- 36 év után visszatért Salman Rushdie műve az indiai könyvesboltokba
- Van egy ország, ahol az emberek boldogok azért, mert oda születtek
- Rendkívüli turnéra indítják Olaszország egyik legféltettebb gyűjteményét
- Tilda Swinton rangos elismerést vehet át
A hétvégén óriási felháborodás söpört végig az azonos neműek kapcsolatát elítélő emberek körében, miután a Coca-Cola egy női, illetve egy férfi szerelmespárt ábrázoló hirdetései feltűntek a Széll Kálmán téri metrómegállóban. Pénteken a CitizenGO oldalán el is indult egy petíció, ami amellett, hogy a cég bojkottjára szólít fel, segítséget kér a plakátok eltávolításához. A petíció szerzői ötvenezer aláírást gyűjtenének össze, a cikk írásáig valamivel több mint 30 ezer támogatója volt a kezdeményezésnek.
A 24.hu kiszúrta, hogy Hit Gyülekezete nemrég a Facebook-oldalán megosztotta a felhívást, illetve kedden szerkesztőségünkhöz is eljuttattak egy sajtóközleményt, amiben hat kérdést intéznek a Coca-Colához, ezek itt olvashatóak, illetve idéznénk még egy részletet.
A Coca-Colát eddig olyan tömegtermékként ismertük, amelyet bárki – ha kedveli – nyugodtan fogyaszthatott, anélkül, hogy ezzel bármilyen világnézeti, politikai állásfoglalásra kényszerült volna. A reklámkampány elindítása óta ez nem így van: a terméket magyar ellenzéki politikusok, közéleti szereplők és a média egy része a kormánnyal szembeni elutasításuk jelképévé tették. A Coca-Cola a fenti hitvallásával nyíltan melléjük állt. Ezzel a kólaivás (vagy nem ivás) hétköznapi cselekedetből politikai-morális demonstrációvá vált. Aki Coca-Colát iszik nyilvánosan, azt a cég a reklámkampányával arra kényszerítette, hogy állást foglaljon a melegjogok mellett. Pontosan emiatt tiltakoznak a plakátok eltávolítását kérő petíció civil aláírói is.
A BKV szombaton reagált az ügyre. Nem árulták el, hogy problémásnak tartják-e a szóban forgó hirdetéseket vagy sem, de kiemelték, hogy a reklámfelületek hasznosításáért nem ők felelnek, hanem az erre szerződött külső partnereik.
A reklámkampány híre időközben Boldog István fideszes országgyűlési képviselőhöz is eljutott, aki vasárnap - akárcsak a petíció szerzői - szintén bojkottra szólította fel az embereket. Alföldi Róbert kólaívással válaszolt erre a posztra, majd hétfőn befutott a Coca-Cola közleménye is.
Hiszünk abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk, függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Hiszünk abban, hogy mind a hetero-, mind a homoszexuálisoknak joga van azt a személyt és úgy szeretni, ahogy nekik a legjobb. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt elveket, így az emberek egyenlőségébe vetett hitünket. Azt gondoljuk, hogy egy olyan világban, amely ezeken az értékeken alapul, mindenki felszabadultan, boldogan élhet. A szeretethez, szerelemhez való jog mindenkié.
A #loveislove kampány hirdetéseivel egyébként városszerte találkozni, és olvasói fotók alapján a botrány kirobbanása óta több helyen is összefújták ezeket ismeretlenek.