Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMScorsese szerint a szuperhősfilmek nem filmek
Nem nézem őket. Tudják, én megpróbáltam. De ez nem mozi
– így nyilatkozott minden idők egyik leghíresebb filmrendezője, Martin Scorsese az évtized moziját teljesen eluraló szuperhősfilmekről, konkrétan a Marvel moziuniverzumáról az Empire című lapnak.
„Őszintén, a legtöbb, amit mondani tudok róluk, hogy olyanok, mint a jól megcsinált vidámparkok, ahol a színészek az adott körülmények között a legjobban teljesítenek. Ez nem emberi lények mozija, ami érzelmi és pszichológiai élményeket adna át más emberi lényeknek.”
Scorsese legújabb filmje, a The Irishman november 1-én kerül a mozikba az Egyesült Államokban. A gengszterfilm valós történet alapján készült, Frank Sheeran szemén keresztül mutatja be a szervezett bűnözés világát a második világháború utáni Amerikában, és természetesen hangsúlyos szerepet kap benne Jimmy Hoffa szakszervezeti vezér halála is, ami azóta is igazi rejtély. A filmet már bemutatták szeptember 27-én a New York-i Filmfesztiválon, ahol elnyerte a kritikusok többségének tetszését. Különösen dicsérték, ahogyan a főszereplőt, Robert De Nirót digitális technológiával megfiatalították.
A legújabb szuperhősfilmre, ami jelenleg a mozikban fut, Todd Phillips Jokere, azonban nemcsak azért nem vonatkozik Scorsese bírálata, mert a DC-univerzumhoz tartozik, hanem azért sem, mert a képregényfilm keretei között egy igazi lélektani drámát láthatunk.