Mandalorian, Vaják, Watchmen: a legnagyobb sorozatos dobások
További Kultúr cikkek
-
Gene Hackman arra vágyott, hogy tisztességes színészként emlékezzenek rá
- Milliókat bukhat, aki nem ismeri, hogyan működik a rendszer
- Részben mumifikálódva találtak rá Gene Hackman és felesége holttestére
- Megszólalt Mécs Károly özvegye, kiderült, miben halt meg a színészlegenda
- „Nyergelj, fordulj!” – sorra búcsúznak a munkatársak, társulatok és a barátok Mécs Károlytól
2019 utolsó negyedévére hagyta majdnem minden létező fontosabb streamingszolgáltató az évtized utolsó nagy dobásait:
- Az HBO októberben hozta ki az első részét a Watchmennek, ami Alan Moore kultikus képregényének a folytatása, de független a 2009-es Zack Snyder-filmtől.
- A Magyarországon (és a világ legtöbb részén) egyelőre nem elérhető Disney+ az indulást egy Star Wars-sorozattal kezdte Mandalorian címmel.
- Karácsony előtt pár nappal pedig kikerült a Netflixre a Vaják (Witcher), a leghíresebb lengyel regénysorozatból készült fantasy sorozat, ami részben Magyarországon forgott.
Tele van ismert magyar helyekkel a Vaják
Sárkány a Szelim-lyukban? Meztelen lányok a Jáki kápolna kerengőjében? Ha egy csomó hely furán ismerősnek tűnt a Netflix új sikersorozatában, az nem a véletlen műve.
Mindhárom sorozatról írtunk már az Indexen (itt, itt és itt), de bővebben nem foglalkoztunk ezekkel az évadzárók után. Pedig kellett volna, hiszen mindhárom sorozat meglehetősen nagy visszhangot kapott. A Watchmen a kritikusok kedvence lett a kőkemény társadalomkritikának, a politikai áthallásoknak és a drámának köszönhetően. A Mandalorian olyan Star Wars-sorozat lett, amelyet a filmekkel ellentétben mindenki imád, és nem csak Baby Yoda miatt. A Vaják pedig úgy lett még a Mandaloriannél is nagyobb siker, hogy a kritikusok szerint egyáltalán nem lett annyira jó, mint ahogy azt a rajongók érzékelték.
Szóval a Kultrovat Podcast legújabb adásában ezt a három sorozatot vesézzük ki, méghozzá az alábbi témákat érintve:
- Valóban árt a Netflixnek, hogy a Disneyvel vagy az HBO-val ellentétben egyben tölti fel az új évadokat? Miért tekintenek a Netflixnél Bibliaként az algoritmusra?
- Miért vállalt be az HBO egy ennyire kényes témákat feszegető sorozat? Miért az HBO az egyetlen, ahol egyáltalán elkészülhetnek olyan produkciók, mint a Watchmen?
- Mi a baj a Vajákkal? Hogyan rajonghatnak ennyien egy ennyi sebből vérző sorozatért?
Az adásban ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat, de természetesen szó lesz majd Baby Yodáról, a Vaják virálissá váló dalnokzenéjéről és arról is, hogy a mai tévéiparban már egyáltalán nem furcsa, ha egy sorozattal az elejétől kezdve csak egy évadig terveznek.
(Borító- és címlap: Aradi László)


