Újabb magyar divatmárkák mutatkoztak be a milánói divathéten
További Kultúr cikkek
- Húsz év telt el, de még mindig milliók imádják a kitalált világot
- Olyan maratont rendeznek, amelyre korábban még nem volt példa
- New York-ot is meghódítja az 50 éves Rubik-kocka
- Hatalmasat villantottak, az egész világ rájuk figyelt
- Barátok, pályatársak, családtagok vettek végső búcsút Forgács Gábortól
A Magyar Divat & Design Ügynökség, valamint a Camera Nazionale della Moda közös mentorprogramjának keretében idén újabb magyar márkák bizonyíthattak a Milano Fashion Weeken. A tervezők az állandó kiállítás mellett egy kollektív divat show keretében is bemutatkozhattak a nemzetközi divatszakma és a sajtó előtt. Szeptember 22. és 27. között öt magyar tervező: Kata Szegedi, NINI, MERO, a ZIA budapest és a THEFOUR mutatkozhatott be.
A legújabb kollekciókat a Fashion Hub kiállítóterében tekinthették meg az érdeklődők, akik között nemzetközi divatszakemberek és elismert showroomok képviselői is megfordultak. A szakmai közönség már tudatosan kereste a Budapest Select tervezőket, amely ernyőmárkát a hazai brandek nemzetközi megjelenéseire hozta létre egykor az ügynökség. Az ernyőmárka fő célja, hogy a tehetséges tervezők saját jegyeiket megtartva, de az egységes kommunikáción keresztül nagyobb figyelmet kapjanak a külföldi megjelenések alkalmával.
Létszámkorlát mellett ugyan, de idén is sor került a szokásos kollektív fashion show-ra, amelyen MERO, Kata Szegedi és a THEFOUR kaptak lehetőséget a részvételre. Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a divathét új résztvevőire számos pozitív szakmai visszajelzés érkezett már a helyszínen is. Mellettük az első mentorprogram egykori mentoráltjai közül hárman – az ABODI, a Cukovy és az Elysian – ugyancsak bemutathatták kollekcióikat, mivel az előző szezonokban mindhárman elnyerték a buyerek legnagyobb szakmai elismerését jelképező Buyers Award díjat.
A magyar tervezők bemutatóját óriási érdeklődés övezte a nemzetközi buyerek és szakemberek körében. Olyan mérvadó magazinok képviselői nézték az első sorból, mint a Vogue Italia, a Now Fashion, a Vogue Japan vagy a Corriere Della Sera, a bemutató után több nemzetközi megjelenés is született.
Ezekben a kihívásokkal teli időkben még fontosabb, hogy javítsuk a hazai termékek nemzetközi elérhetőségét, hiszen ezzel támogathatjuk a márkák gazdasági stabilitását. A Milano Fashion Week a magas vásárlóerőt képviselő buyerek elérésének elsőszámú csatornája, így az esemény új kapukat nyit a külföldi terjeszkedés előtt. A nemzetközi piacra lépés egy többlépcsős folyamat, melyhez elengedhetetlen, hogy egy márka 2-3 szezonon keresztül is megjelenjen a külföldi rendezvényeken
– mondta el Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője.