Az intézmény történetében először mutatták be afroamerikai zeneszerző művét a New York-i Metropolitanben, ráadásul ezzel debütált a szezon. Terence Blanchard dzsessztrombitás Fire Shut Up in My Bones (Tűz lobog a csontjaimban) című művét ismerhette meg a közönség Yannick Nézet-Séguin vezényletével. Blanchardnak azért jutott már fényes siker korábban is, hatszor kapott Grammy-díjat, és Spike Lee rendező számára is írt filmzenét.
Operája Charles Blow azonos című önéletrajzán alapul, amely Louisiana államban töltött gyerek- és fiatalkorát mutatja be.
Ez fenomenális megtiszteltetés és lehengerlő élmény. Ugyanakkor az egyik szemem sír, a másik nevet
– mondta Blanchard a New York Timesnak. A neves operaház 138 éves történelmében korábban ugyanis még soha nem mutatták be afroamerikai zeneszerző operáját.
A Black Lives Matter-mozgalomnak kétségtelenül nagy hatása volt. Fontosnak tűnt, hogy a Met is válaszoljon rá
– mondta Peter Gelb, az operaház igazgatója.
(Borítókép: Terence Blanchard a 36 éves Chicago Jazz Fesztiválon 2014. augusztus 29-én. Fotó: Raymond Boyd / Getty Images)
Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM

Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!