Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM- Kultúr
- Kultrovat podcast
- Podcast
- bányai kelemen barna
- podcast
- színházi előadás
- katona józsef színház
- marosvásárhelyi nemzeti színház
- toxikoma
- herendi gábor
- csernus imre
Bányai Kelemen Barna: Nem akartunk Csernus Imre-paródiát
Ezen a héten Csernus Imre helyett Bányai Kelemen Barna jött el az Index podcaststúdiójába. Persze ez tudatos szerkesztői döntés volt, hiszen a budapesti Katona József Színház társulatában játszó kiváló színészre bízta Herendi Gábor, a Toxikoma rendezője Csernus doktor szerepét.
Herendi a Katonában választotta ki őt, amikor szereplőket keresett. Állítólag Barna akkori frizurája győzte meg arról, hogy ő lesz az ideális Csernus. Azóta rövidre vágatta a haját, és sokan nem is értik a filmhez szervezett közönségtalálkozókon, mit keres a színpadon ez a göndör pasi.
A karakter megformálásánál tanulmányozta a szigorú drogdokival készült interjúkat, tévés szerepléseket, személyesen is beszélt vele, hogy megtaláljon néhány alapvető stílusjegyet, de attól óvakodott, hogy utánozni próbálja a jellegzetes stílusú pszichiátert.
A film sikerében azt tartja a legfontosabbnak, hogy drogprevencióként is hatásos lehet.
Bányai Kelemen Barna arról is beszélt, hogy született marosvásárhelyiként, aki helyben szerzett színészi diplomát, nagyon szerette az ottani színházat, hogy már tanított is a színművészeti egyetemen, és hogy miért hagyott ott mindent, és költözött Magyarországra.
Döntésében Alföldi Róbert és Jordán Tamás szakmai bizalmán, biztatásán kívül fontos szerepet játszott kolléganője, Bánfalvi Eszter is. Vele egy Makrancos Kata-előadáson hozta össze a sors, azóta már együtt nevelik gyereküket.
A podcastből kiderül az is, hogy
- miben különbözik a magyarországi és az erdélyi színjátszás,
- miről ismeri fel azonnal, ha valaki kolozsvári, marosvásárhelyi, temesvári,
- kinek hálás magyarországi színészi karrierjének alakulásáért,
- mit gondol a magyar színházi társadalom polarizálódásáról,
- nem érti, hogy magyarázzák meg az illetékesek az SZFE ledózerolását,
- és miről jut eszébe mostanában Ceaușescu.
Az arútluK podcast korábbi beszélgetései: Polyák Lillával a musicalről, a leendő Kabos Gyulával, a pályakezdő színészek nehézségeiről vagy arról, hogy Puskás Tamás szerint miért pótkávé az online színház, és Grecsó Krisztián miért tért vissza a lírához, amelyet el sem hagyott. De azt is megtudhatja, milyen írók kerültek a magyar írókat összegyűjtő kötetbe, és hogy a zeneiparban túl magas az áfateher. Takács Katalin mindig mosolyog, Nagy-Kálózy Eszter is visel néha páncélt, és hogy milyennek látta Mécs Mónika producer Enyedi Ildikó legújabb filmjét. Vagy azt, hogyan készül Széll Tamás a Bocuse d’Or döntőjére.