Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM„A világ nagy sz...rban van, és nem úgy néz ki, hogy ki fog mászni belőle”
További Kultúr cikkek
- Egy forradalmár felesége lerántja a leplet a magyar történelem eddig félreismert évtizedeiről
- A Transparency Internationalhez fordulnak az egyik legnagyobb magyar botrány ügyében
- Terítéken Menczer Tamás beszédstílusa, kifigurázták, mémek, dalok születtek róla
- Meghalt Olivia Hussey, aki Júliát játszotta Franco Zeffireli adaptációjában
- Snoop Dogg vett egy szatyornyi problémát
A most megjelenő Vagy sehol című első szólóalbumán tíz szám szerepel. Dalainak ő a zeneszerzője, és Barabás Béla zenésztársával, barátjával hangszerelte. Barabás, akit a FreshFabrik zenekar gitárosaként ismerhetett meg a közönség, több évtizede magyar játékfilmek, dokumentum-tévéfilmek és számos színházi darab díjnyertes zeneszerzője. A szövegeket is Kiss Llászló jegyzi, kivéve egyet, amelyet barátja, Müller Péter Sziámi írt.
Mindig énekeltem egy-két számomat az EK-ban, de most megindult a tollam, magyarul is, angolul is
– mondja Kiss Llászló az első lemezéről. A lemez afféle korai búcsú, mert a szerző úgy érzi, eljutott abba az életkorba, hogy ha valamit még le akar tenni az asztalra, azt most kell megtennie. A magyar számok nagy része összegzés-elszámolás, az angol nyelvűek inkább közéletiek és mérgesek, a világot nézve ugyanis semmi jó nem jutott az eszébe. „A világ nagy sz...rban van, és nem úgy néz ki, hogy ki fog mászni belőle” – mondta a kulter.hu-nak.
Kiss Llászló zenekarával 2020-ban kezdett el játszani: a Kiss–Barabás duóhoz először Kerek Norbert és Libertényi Péter, később Vajdovich Árpád csatlakozott. Kerek Norbert zeneszerző és zongoraművész, Libertényi Péter (Pierre) ismert dobos (BeriAry és a Pillangók, Máyusi Kalapács), Vajdovich Árpád pedig az egyik legjobb basszusos, akivel ebben a műfajban találkozhatunk (Kistehén, Egy Kiss Erzsi Zene, Meszecsinka).
A Vagy sehol lemezen két kiváló zenész is vállalta a vendégszereplést: Farkas Róbert, a Budapest Bár zenekar vezetője a Tangó és a Hajó című dalokban hegedül és harmonikázik, Gábor Andor „Ufo” (Aranyakkord) pedig a ritmusszekciót dobta fel ütősökkel. A lemezen a Beatles által legendássá vált londoni Abbey Road Stúdióban végezték a mastering munkálatokat.
Kiss Llászló több plakátot és Európa Kiadó-lemezborítót tervezett a 80-as években, és a zenei karrierjével párhuzamosan digitális képalkotással is ezekben az években kezdett foglalkozni. Így érthető, hogy a most megjelenő szólóalbum fotóját is ő készítette, Ausztráliában, de ezúttal a digitális utómunkát lányára, Kiss Éva Verára bízta.
Az album április 20-tól elérhető a fontosabb digitális zenei felületeken.
(Borítókép: Kiss Llászló. Fotó: Simara László)