Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMGyermektelenség férfiszemszögből
További Kultúr cikkek
- Terítéken Menczer Tamás beszédstílusa, kifigurázták, mémek, dalok születtek róla
- Meghalt Olivia Hussey, aki Júliát játszotta Franco Zeffireli adaptációjában
- Snoop Dogg vett egy szatyornyi problémát
- Maggie Smith halálával egy korszak véget ért, de a Downton Abbey nem felejt
- Mutatjuk, melyik alkotás volt 2024 filmtörténeti szenzációja
A közlemény szerint az Imre Zoltán-programot a Nemzeti Kulturális Alap hirdette meg 2017-ben azzal a céllal, hogy segítse a pályakezdő alkotók indulását, az alkotások találkozását a közönséggel, valamint a középiskolás és egyetemista korosztály megszólítását. A program mindemellett kiemelt figyelmet fordít a nemzetközi kapcsolatok kialakítására, a külföldi szakmai programokon való részvétel támogatására.
Az 1997-ben elhunyt kiemelkedő táncművész, a Szegedi Balett alapítója, Imre Zoltán fontosnak tartotta a fiatal táncos-koreográfus generáció felkarolását.
Több, ma elismert, akár Kossuth-díjjal is kitüntetett táncművészt fedezett fel, kísérletezés, nyitottság és komplex színházi gondolkodás jellemezte a művészetét. Öröksége követendő példa a táncművész-társadalom minden nemzedéke számára.
A fesztivál hétfőn Antal Attila, Jobbágy Bernadett és Pál Dániel Levente előadásával kezdődik, amely a gyermektelenséggel való szembenézést ábrázolja férfiszemszögből. Az est második felében Szőllősi Krisztina szintén férfitémájú, barátságot vizsgáló, A falka című koreográfiáját láthatja a közönség.
Másnap Újvári Milán a Show címet viselő előadásában hétköznapi gesztusokból kiindulva a klasszikus burleszk stílusjegyeinek fölhasználásával beszél olyan, a korunk társadalmára jellemző fogalmakról, mint az elidegenedés, a manipuláció és az átlátszatlanság. Gera Anita A meztelen majom című darabjában a modern társadalomban élő ember konstruált világával foglalkozik.
Szerdán elsőként Kelemen Patrik a táncot jelenségként vizsgáló Cryptic bodies (Titkos testek) című koreográfiája kerül színpadra, majd a Gangaray Dance Company mutatja be produkcióját. Maday Tímea Luna című alkotásának célja, hogy reprezentálja a tánc kifejezőerejét.
Az EXIsT című, csütörtökön látható darabban Esterházy Fanni és Vasas Erika, a mű koreográfusa keresi a színpadon a választ arra, mit is jelent nőnek lenni. Őket az Idéző 1.84 kortársnéptánc-társulat követi, akik Tókos Attila és ifj. Zsuráfszky Zoltán vezetésével Bartók Béla örök érvényű műveiből készítettek rendhagyó estet: a zene és a tánc a zeneszerző előtt tiszteleg.
Finta Gábor a világot behálózó láthatatlan, ám elszakíthatatlan kötelékekről készítette el Hepa című művét,
amelyet pénteken mutatnak be. Ezen az estén lép színpadra a kortárs tánc, a kontakt improvizáció és a salsa mozgásformáit ötvöző dot.Consla társulat is SOS Lebegés című darabjával.
A Góbi Rita Társulat és a Nemzeti Táncszínház Tátikák című produkciójában öt fiatal „virág” játéka elevenedik meg a színpadon. Szombaton mutatják be Wéninger Dalma Stations (Állomások) című koreográfiáját is, amelyet Darabont Áron és Ivanov Gábor táncol el.
A fesztivált a házigazda Szegedi Kortárs Balett zárja Danza című estjével, amelyet két olasz koreográfus, Enrico Morelli és Walter Matteini készített.