A játékos nem tudja, mit tartogat a sors
Minden fázis kezdetén pörgetni kell az embernek a sorskerékkel, amely kiválasztja, hogy milyen jövő vár a karakterre. Rengeteg különféle történetszál játszható végig, így az alkotók szerint
addiktív a végeredmény,
hiszen ritkán találkozhatunk ismétlődéssel. A fázisokhoz tartoznak történelmi emlékek is, mint korabeli metszetek, tárgyak vagy zenék. A készítők célja, hogy interaktív formában hozzák közelebb az emberekhez a történelem és a múzeum iránti érdeklődést, hogy ne csak egy tipikus száraz előadást, hanem egy átélhető kalandot kapjanak.
A játék elérhető online a Nemzeti Múzeum weboldalán, ingyenesen ki lehet próbálni és játszani vele.
A program hátulütője, hogy mivel böngészési felületen van, stabil internetkapcsolat és viszonylag erősebb eszköz szükségeltetik hozzá. Tesztelve egy régebbi készüléken, kissé feszegeti a rendszer határait, de egy újabb telefonon már gördülékenyebben halad. A program mechanikája és audiovizuális koncepciója szépen működik egyben, kicsit a first person alapú nyomozós videójátékok érzetét kelti. A hangulata egyszerre érdekes és baljóslatú, hiszen a játékos nem tudja, a sors mit tartogat, és mikor ér véget akár villámcsapás-szerűen a kaland.
A bemutató előadáson megszólaltak a játék tervezői, a háttérmunkát és kutatást végző irodalomtörténészek, lejátszottak zenei műveket a programhoz kapcsolódóan, és színészek idéztek a korszak írásműveiből. Remélik, hogy ez a kezdeményezés új színt hoz majd a múzeumok világába, és képes lesz áthidalni a szakadékot a jelenkor embere és a múlt emlékei között.
(Borítókép: Múzeumok Majálisa 2022. május. Fotó: Papajcsik Péter / Index)