Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMPerel a Netflix, lopják a Bridgerton dalait
A nagy sikerű televíziós sorozat népszerű adaptációjának hátterében az Abigail Barlow és Emily Bear dalszerző duó állt. A hét elején a Washington DC-ben található Kennedy Centerben élő koncertet adtak The Unofficial Bridgerton Musical Album Live in Concert címmel. A Netflix kezdetben, amikor a produkció ingyenes online tiszteletadásként jelent meg, még üdvözölte a koncepciót, de amikor nyereséges üzletté vált, megváltozott a helyzet – írja a Deadline.
„A vádlottak, Abigail Barlow és Emily Bear, valamint cégük (Barlow & Bear) értékes szellemi tulajdont vettek át a Netflix eredeti Bridgerton-sorozatából, hogy nemzetközi márkát építsenek maguknak” – áll a keresetben, amely szerint a duó a Bridgertont előadó művészek és Netflix-alkalmazottak százainak kreatív munkáját és keményen megszerzett sikerét sajátítja ki.
Mint írják, a Netflix kizárólagos joggal rendelkezik Bridgerton-dalok, -musicalek vagy bármely más, a Bridgertonon alapuló alkotás létrehozására. A Barlow & Bear ezt a jogot – amelyet mások kemény munkája tett értékessé – nem veheti el engedély nélkül. Mégis ezt tették.
A Netflix azt állítja, hogy „ismételt kifogást” emelt a színpadi show ellen, amelyre 149 dolláros jegyeket adtak el, és a VIP-csomagok még ennél is drágábbak voltak.
AZ ÉLŐ SHOW TÖBB MINT EGY TUCAT OLYAN DALT TARTALMAZOTT, AMELY ÁLLÍTÓLAG SZÓ SZERINTI PÁRBESZÉDET, KARAKTERVONÁSOKAT ÉS KIFEJEZÉSMÓDOT, VALAMINT A BRIDGERTON-SOROZAT EGYÉB ELEMEIT MÁSOLTA.
„Az előadáson a Barlow & Bear hamisan állította, hogy engedéllyel használja a Netflix BRIDGERTON védjegyét” – áll a keresetben. Szerintük a duó turnét is tervez, ami konkurenciát jelentene a Netflix hasonló sorozatának.
A Barlow & Bear egyelőre nem kommentálta a keresetet. Musicalverziójukat a közösségi médiában kezdték és „fejlesztették ki”. A lemez az 1. helyre került az iTunes amerikai popslágerlistáján, több mint 45 millió letöltéssel. A legjobb zenés színházi album kategóriában Grammy-díjat is kaptak. A Netflix állítólag megpróbált együttműködni a Barlow & Bearrel, de nem jártak sikerrel.