Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMFolytatást kap a Jégvarázs és a Toy Story
Bob Iger, a Disney vezérigazgatója a cég negyedéves eredménybeszámolóját követően a rajongóknak jelentette be a közelgő újdonságokat. A vállalat vezetője közölte, hogy érkezik a Jégvarázs, a Toy Story – Játékháború és az Állati nagy balhé animációs film folytatása, és Disneylandben egy új Avatar-élménypark is nyílik hamarosan – írta a Variety című amerikai filmes szaklap csütörtökön.
Ezzel szemben a 2013-ban bemutatott Jégvarázs című animációs film első része hatalmas sikert aratott a mozikban, és a 2019-ben debütált második rész is 1,4 milliárd dolláros (539 milliárd forintos) bevételt termelt. A két mozifilmen túl készült még Jégvarázs-témájú Broadway-musical, jégrevü, számos rövidfilm, televíziós különkiadás és könyv is − közölte az MTI.
Új Avatar-élménypark nyílik Disneylandben
Iger azt is bejelentette, hogy a kaliforniai Anaheimben található Disneylandben egy új Avatar-élménypark nyílik hamarosan, amely az orlandói produkcióhoz hasonlóan James Cameron alkotásának, az Avatar című sci-finek a világára épül.
Az Avatar 2009-ben minden idők legnagyobb bevételét érte el 2,9 milliárd dolláros jegyeladásával. A tavaly év végén bemutatott Avatar: A víz útja tíz évvel később folytatta a film hőseinek életét, és két hónap alatt már 2,178 milliárd dolláros (838 milliárd forintos) bevételt termelt. Magyarországon az Avatar volt az első film, amelynek jegybevétele átlépte az egymilliárd forintot, a második rész pedig újabb mérföldkövet ért el, a hazai jegyeladások már meghaladták a kétmilliárd forintot. James Cameron rendező elmondása szerint az Avatar harmadik része 2024 decemberében kerül a mozikba, a negyedik epizód 2026 decemberében, az ötödik pedig 2028 decemberében várható.
A Walt Disney vállalat a negyedéves beszámoló szerint nehéz időszakon van túl, a Disney+ streamingszolgáltató 2,4 millió előfizetőt veszített 2022 utolsó három hónapjában, és a cég átszervezésének részeként 7000 munkahelyet szüntetnek meg.