Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMVégre moziban nézhetjük a tavalyi év egyik legfontosabb filmjét
További Kultúr cikkek
- Ennyit keresett az első Deadpool rendezője, sokkolta az összeg
- 36 év után visszatért Salman Rushdie műve az indiai könyvesboltokba
- Van egy ország, ahol az emberek boldogok azért, mert oda születtek
- Rendkívüli turnéra indítják Olaszország egyik legféltettebb gyűjteményét
- Tilda Swinton rangos elismerést vehet át
Szakonyi Noémi Veronika rendező és állandó alkotótársa, Vincze Máté Artur forgatókönyvíró több éve kutatja aktívan az örökbefogadás témakörét. Egy korábbi filmjükön keresztül közelről is megismerték a nyílt örökbefogadás folyamatát, ahol a biológiai anya és az örökbe fogadó pár megismerheti egymást, és az örökbe adó anya kifejezetten a megismert pár számára mond le a babáról.
Elmondásuk szerint a legnagyobb kihívás az a bizonytalansággal átitatott hat hét volt, amíg a befogadni vágyott gyermeket az örökbe adó édesanya még jogosult lett volna visszakérni tőlük.
Ez a megindító, feszült, szívfacsaró helyzet inspirálta a forgatókönyvet.
A Hat hét főhőse az érettségi előtt álló, profi asztalitenisz-karrierért küzdő Zsófi, aki nehéz anyagi körülmények között él labilis édesanyjával és húgával. Későn veszi észre, hogy terhes, és életkörülményeiket figyelembe véve úgy dönt, hogy születendő gyermekét egy civil szervezet segítségével örökbe adja egy hosszú évek óta várakozó párnak.
Zsófi határozott és kifejezetten felnőtt döntést hoz, de a szülés után jelentkező fizikai és érzelmi hullámvasútra nincs felkészülve.
A film az ő szemszögén keresztül követi végig a szülés utáni, az örökbe adó és az örökbe fogadó szülőknek egyaránt érzelmileg megterhelő hathetes időszakot, amikor az életet adó anya még meggondolhatja magát.
Szakonyi Noémi Veronika filmje a rangos szarajevói filmfesztivál versenyprogramjában debütált, majd világszerte számos fesztiválon szerepelt sikerrel: a franciaországi Arrasban a legjobb rendezés és a legjobb ifjúsági film díjával ismerték el, a történet főhősét alakító Román Katalin pedig a törökországi Boszporusz Filmfesztiválon – élete első nagyjátékfilm-főszerepével – elnyerte a legjobb színésznő díját. A Tallinn Black Nights filmfesztiválon a Hat hét nyerte a Just Film versenyszekció nagydíját.
A nemzetközi zsűri indoklásában kiemelte az „elképesztően empatikus megközelítésű rendezést”, Román Katalin „rendkívüli és sokrétű alakítását” és azt, hogy az alkotóknak sikerült megtalálniuk az a hangot, amit a fiatal generáció is sajátjának érezhet.
A Román Katalin mellett Balsai Móni, Mészáros András, Járó Zsuzsa, Szczaurski Lana, Takács Kati és Györgyi Anna közreműködésével készült film magyarországi premierje a miskolci CineFest Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában volt, ahol az erős nemzetközi mezőnyben a fesztivál nagydíját nyerte el.
A fesztiválvetítéseken kívül eddig csak egyedi vetítéseken láthatta a közönség a filmet, és ezek a vetítések mind a nézők, mind a szakma körében nagy sikert arattak. A kritikusi kör elismerését legjobban a napokban átadott Magyar Filmkritikusok díja testesíti meg: a Hat hét kapta a legjobb női főszereplő díját és a legjobb filmnek járó B. Nagy László-díjat is.
A Hat hét március 23-tól érkezik országszerte a mozikba az Uránia Film forgalmazásában. Több helyszínen már március 16-tól lesznek premier előtti vetítések, és a premier első heteiben beszélgetésekkel egybekötött közönségtalálkozókra is várják a nézőket. A helyszínekről és a vetítésekről további részletek a film Facebook-eseményében olvashatók.