A magyarok rádiózási szokásairól készített felmérést a Médiahatóság
Az NMHH (Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság) friss kutatásából fény derül a rádiózás hazai helyzetére – írta meg az MTI.
A kommunikációs igazgatóságuk új közleményben arról számolnak be, hogy a megkérdezettek több mint háromnegyede otthon hallgatja leginkább a rádiót. Az autó a második tipikus színtér, a megkérdezettek több mint fele útközben is kedvenc adóit hallgatja.
A szülők nyomdokában
A nemek közötti összehasonlításban a nők inkább otthon, míg a férfiak elsősorban autóban fogyasztják a rádiós tartalmakat. A munkahelyekre kevésbé jellemző a rádiózás, mégis a megkérdezettek harmada mondta, hogy munkavégzésük elengedhetetlen részét képezi.
A kutatásból kiderült az is, hogy minél idősebb valaki, annál többet rádiózik otthon. Ennek elsősorban szociológiai okai vannak, amely szerint az idősebb, főként nyugdíjas korosztály már nem jár napi szinten dolgozni, nem utazik annyit, több időt tölt otthonában.
A 60 év felettiek mellett a 19 évnél fiatalabbak is nagy arányban fogyasztják a rádióműsorokat otthonaikban,
ami az NMHH szerint szüleik szokásaival lehet összefüggésben.
Az autóban történő rádióhallgatás a középkorúak között (30–59 éves korosztály) a leggyakoribb, elsősorban a közép- és felsőfokú végzettséggel bírókra jellemző. A munkahelyen főként a középiskolai és szakmunkás végzettséggel rendelkezők fogyasztják kedvenc műsoraikat.
Az adatok arról is árulkodnak, hogy a hagyományos rádióhallgatás messze a legnépszerűbb, míg az online is rádiót hallgatók aránya stabilan 20-40 százalék körül mozog. Az alternatív rádióhallgatási módok gyakorisága jobbára stagnál vagy inkább csökken a felmérés adatai alapján.
Az interneten legnagyobb arányban a 30–59 évesek és a nem Budapesten élők hallgatnak rádiót. A közlemény szerint a felmérést megbízás alapján készítették a Magyarországon élő, 15 év feletti lakosság körében.