Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMég csak most dobták piacra, máris relikvia lett belőle
Az ünnepélyes keretek között átadott autót a Közlekedési Múzeum a modern, fenntartható városi közlekedés kulcsszereplőjeként prezentálja majd.
A Közlekedési Múzeum 1899 óta gyűjti, dolgozza fel és mutatja be a közlekedés-, technika- és ipartörténet tárgyi és dokumentációs emlékeit. Tudományos tevékenysége kiterjed a közlekedés minden ágazatára, legyen szó a vasútról, a hajózásról, a repülésről vagy a közutakról, különös tekintettel a városi közlekedésre.
A múzeum kurátorai a kezdetektől fogva keresik azokat a vívmányokat, amelyek a legjobban reagáltak az adott kor igényeire – így a kiállítások sajátos lenyomatot adnak az adott ératársadalmáról, világáról. Ez alapján fordultak a GreenGo képviselőihez.
A felajánlott Volkswagen e-UP! a GreenGo 100%-ban elektromos flottájának egyik első járműve, így valóban egy új korszak kezdetének tárgyi emléke.
Amúgy a GreenGo vezette be az autómegosztást Magyarországon, amely az autós közlekedés jelenleg legfenntarthatóbb alternatívája. Az elektromos jármű olyan híres „elsők” közé kerül a múzeumban, mint az 1926-os gyártású Ford T-modell vagy a Millenniumi Földalatti Vasút (vagyis a kisföldalatti) relikviái.
Magyar tervek alapján készült
A kisföldalatti Európa első föld alatti vasútvonala. Megépítését az tette szükségessé, hogy az 1896-ra tervezett millenniumi ünnepségekre és az Ezredéves Országos Kiállításra hatalmas számú érdeklődőt vártak, akik szállítását az Andrássy úton közlekedő omnibusz nem bírta volna kiszolgálni – újfajta közösségi közlekedési megoldásra volt szükség.
A korszakos jelentőségű Millenniumi Földalatti Vasút magyar tervek alapján készült, és 1896. május 2-án adták át a forgalomnak. Ferencz József 1896. május 8-án tekintette meg a földalatti vasutat, kíséretével a királyi díszkocsin utazott a Gizella téri végállomás és az Állatkert megálló között.
A faburkolatú motorkocsit az 1900-as párizsi világkiállításon aranyéremmel is díjazták.