Már tavaly megvette a Közlekedési Múzeum, most 100 milliós nagyságrendű restaurálás vár rájuk.
A közlekedési múzeum városligeti épületét még 2015-ben zárták be.
2022. november 21., 08:46
Az építési és beruházási minisztérium nem cáfolta az információt.
Energiatakarékossági intézkedéseket kell bevezetnie.
2022. augusztus 24., 17:36
A magyar buszgyártás talán legmeghatározóbb képviselőjének különleges járműveit láthatjuk.
Egy olyan repülő is látható, amelyet idősebb Rubik Ernő tervezett.
Vitézy Dávid jelentette be.
Le akarták dózerolni, de műemléki védettséget kapott.
2021. szeptember 27., 17:03
A kormány felgyorsítja a beruházást.
2021. szeptember 10., 14:57
Új kiállítás nyílt a buszokról.
2021. augusztus 29., 12:25
Új nosztalgiabusz-flottát állít fel a Közlekedési Múzeum.
2021. augusztus 27., 08:13
Minifesztivált rendez a Közlekedési Múzeum.
Rozsdából arany születik Budapesten.
Keddtől változik a forgalmi rend.
Több mint száz járművet szereznek be és restaurálnak az összegből.
Kiemelt beruházásnak minősítette a Kormány.
2021.01.15. 22:06 Módosítva: 2021-01-16 15:58:54
Ha némi késéssel, de Árpi bácsi is befutott.
2020. december 21., 18:55
A Turán 9-re döbbenetes állapotban, egy tóparti ház emeleti szintjeként, befalazva találtak rá a szlovákiai Szencen.
2020. november 24., 12:25
A retró padok mennek, a Szabadság, szerelem marad a metróban.
2020. november 13., 20:00
A vonal felújítása során összesen 510 műtárgy érkezett a gyűjteménybe.
2020.07.11. 14:14 Módosítva: 2020-07-24 17:24:19
A Fortepanon bukkant fel egy fénykép a menekülő Kossuth állítólag Szerbiában őrzött hintójáról. Nyomába eredtünk a képnek, aminek a sztorija olyan, mint egy detektívregény.
Korábban a kerülettel közösen tervezték, de végül tisztán állami forrásból valósulhat meg a műemlék indóház megmentése és terepasztalos kiállítóhellyé alakítása.
Ez azt jelenti, hogy folytatódik a kőbányai Északi Járműjavító területén felépülő múzeum tervezése, ami a járvány miatt korábban bizonytalannak látszott.
Utastájékoztató táblák, narancs- és citromsárga padok és más emlékezetes tárgyak kerültek a BKV-tól a Közlekedési Múzeumhoz.
A Közlekedési Múzeum virtuális kiállítás formájában mutatja be a 2-es metró építkezését, érdekes korabeli fotókkal és rajzokkal.
A járvány csak előrehozta a Miniversum hónapok óta elhatározott végleges bezárását.
Ez még csak egy kis közlekedési múzeum lesz, 100 millió forintból.
2019. szeptember 2., 17:20
A Bahart páratlan fotóarchívuma korábban sosem látott képeken nyújt nosztalgikus betekintést a magyar tenger száz évvel ezelőtti életébe.
2019.02.28. 20:13 Módosítva: 2019-03-03 17:43:14
A New York-i High Line építészei tervezik az Északi Járműjavítóban. Ha eljön az önvezető autók kora, a mélygarázsa majd kiállítótérré alakítható.
2018. augusztus 9., 18:11
Európa egyik legfontosabb barnamezős, kulturális beruházása indulhat Kőbányán.
Egy 260-as és egy 415-ös, utóbbiból az utolsó legyártott darab.
Az EAG E94G az Ikarus történetének utolsó teljes egészében hazai tervezésű autóbusza.
2018.01.21. 23:54 Módosítva: 2020-01-22 00:28:25
Repülőverseny 1910-ben Rákosmezőn, Balatonba csúszott sínek, zeppelin a Duna fölött, Göring a mátyásföldi reptéren.
2017. december 15., 14:12
A volt MÁV-csarnokok képesek a gyűjtemény nagyját befogadni. A jelenleg raktárban lévő repülőgépek egy része viszont a ferihegyi emlékparkba kerül.
2017. december 15., 06:17
Az új múzeumban lehet a nosztalgiajáratok végállomása is.
2017. szeptember 30., 08:42
Kétszáz éve találták ki a bicikli ősét. A futógépen fék sincs, fából van. A szekerek rokona, de van, aki ma is használja.
Rájöttek, nem tudják levinni a föld alá a 100 tonnás mozdonyokat, a Városligeten kívülre viszik őket.
Egy új, kiegészítő épületbe költözhetnek a buszok, mozdonyok, repülők.
Több mint száz éve készült autóritkaságot kezdett restaurálni a Közlekedési Múzeum. Az Unic túlélte a 20. század viharait.
A régit lebontották, de miért kerülne a Ligetbe az új is? Íme hét tökéletes fővárosi helyszín a Rákosrendezőtől a Hajógyárig. Szavazzon!
2017.02.25. 19:19 Módosítva: 2020-02-25 09:33:04
A közlekedési múzeum fotóiból megtudhatjuk, miképp pöfögött 1912 nyarán 18 autómobil Budapestről Isztambulig a Magyar Automobil Club szervezésében.
Nagyképes áttekintés a korról, amikor páncélvonatok voltak a hatékony harctéri vérengzés bevált eszközei.
Képes összefoglaló arról, miképp sikerült egy év alatt teljesen kiüríteni a ritkaságokkal teli emeleti kiállítóteret.
A magyar járműipar ikonikus termékét, egy faros Ikarust szerzett a Közlekedési Múzeum. Az 1983-ban forgalomból kivont példány az utolsó legyártott tíz Ikarus 66-os egyike.
2016.12.02. 12:14 Módosítva: 2016-12-02 17:55:46
Az 1985 óta itt tárolt rengeteg vitorlázórepülőt, motoros gépet, helikoptert, modelleket, maketteket, az űrhajózási relikviákat azóta mind-mind kipakolták, teljesen kiürítve a hatalmas emeleti teret.
A Városliget Zrt. szerint nem találtak azbesztet a városligeti munkaterület környékén.
Lezárják az épület Hermina út felőli oldalát, azt ígérik így is időben elkészül a beruházás.
A Városliget Zrt. már több mint 15 milliárd forint értékben kötött szerződést a botrányosan haladó beruházás megvalósulásáért.
Baán László miniszteri biztos is feljelentést tesz.
Éjjel biztonsági őrök jelentek meg, körbekordonozták a múzeumot, ebből lett a baj.
A Városliget átalakításán fáradozók vesztükre pont akkor vonszolták el a Bivalynak is nevezett 424-es mozdonyt a Ligetből, amikor arra tévedt a Rocker, aki nem örül a változásnak.
A bűnös a főmuzeológus volt, de ő pont megúszta.
De csak megbízott főigazgató. Így jár, aki sikeresebb, mint Tarlós István.
2015. augusztus 14., 13:53
Az 1882-ben épített Kraussnak a Liget Projekt miatt kell átköltöznie Gyál Felső vasútállomására.
Utolsó alkalommal nyit ki a kiállítás, aztán lebontják a PeCsát is.
Kezdődik a csomagolás a múzeumban, ami három évre bezár. Nézze meg, mit nem láthat majd évekig, intsen búcsút a mozdonyoknak, ismerje meg a tárgyakat övező legendákat.
Úgyhogy ma este 10-ig érdemes még megnézni. Különleges zárórendezvénnyel köszönnek el.
1300 négyzetméteren nyílik válogatott kiállítás, a repülőknek még keresik a helyét.
2015.04.01. 07:37 Módosítva: 2016-11-29 20:06:30
Három évre bezár a múzeum, hogy visszakapja az 1944-es bombatalálat előtti kinézetét. A később mellé rakott járművek sorsa azonban bizonytalan.
Mi a fontosabb, hogy folyamatosan működjön a múzeum az átépítés alatt is, vagy inkább az intézmény gyökeres megújulása?