Díjat nyert a Capa Központ AI-videója New Yorkban
Utazás és szabadidő kategóriában ezüst díjat nyert a világ első, állandó Robert Capa-életmű-kiállításához készült kampány a New York Festivals reklámdíján. A Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ tárlatához az Innocean Berlin kreatív ügynökség készített videósorozatot, amely a mesterséges intelligencia és az emberi látásmód közötti különbségre hívja fel a figyelmet.
A gépek nem úgy látják a világot, mint az emberek
– ez a fő üzenete az Innocean Berlin kreatív ügynökség kampányának, amely szembeállítja Robert Capa fényképeit a mesterséges intelligencia által készített fotókkal. Az AI vezérelte képgenerátorokba az eredeti fénykép leírását táplálták.
Az ügynökség vezetője, Ricardo Wolff rajong Robert Capa munkásságáért. Többször is járt a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központban, és megkereste az intézményt azzal, hogy szívesen felépítenének számunkra egy kampányt – áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.
Egyedülálló tárlat
Robert Capa, a tudósító címmel júniusban nyílt meg a világ első, állandó Robert Capa-életmű-kiállítása az idén 10 éves Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ új, 500 négyzetméteres kiállítóterében. A magyar állam 2008-ban vásárolta meg a Master’s Set III (Mestergyűjtemény) sorozatot, amely 937 darab, a kilencvenes években készült nagyítást tartalmaz. Ezzel New York és Tokió mellett Budapest vált a Capa-hagyaték legfontosabb őrzőjévé.
Az egyedülálló tárlat a sorozatból 138 – köztük számos ikonikussá vált – fényképet bemutatva a fotográfus életének fontosabb állomásait tárja a látogató elé, az életmű által meghatározott témák szerinti feldolgozásban. Robert Capa munkássága azért fontos, mert képeivel és hozzáállásával mély hatást gyakorolt a közönségre, örökre megváltoztatta a fotóriporteri szakma normáit, és hozzájárult a történelem megértéséhez és az emlékezéshez.