A Barbie sikerének három titka van

ZS 9943
Óriásit futott a mozikban a Barbie című film, a fél város erről beszél. Pedig nem annyira divat ma már, mint évtizedekkel ezelőtt, viszont még mindig megveszik a Barbie babát a szülők, ha a csemetéjük naponta háromszor elmondja nekik, hogy Barbie nélkül nem élet az élet. Borítékolható volt tehát a film sikere, de döbbenetes jelenség, hogy egyáltalán nem valamiféle kis bugyuta mesét látunk, hanem valami teljesen mást. De mit is? Erről beszélget Morvai Mariann pszichológussal Csejk Miklós műsorvezető a legújabb arutluK adásában.

A magyarországi díszelőadáson a szakmai közönség megtapsolta a monológot, amelyet Barbie mond akkor, miután öntudatra ébredt. Az arutluK legújabb adásában Morvai Mariann pszichológussal beszélget Csejk Miklós műsorvezető arról, hogy

  • miért olyan sikeres Barbie monológja a filmben,
  • miért mennek ki sokan könnyes szemmel a moziból,
  • mennyire kritizálja, és mennyire reklámozza Barbie-t ez a film Margot Robbie játékával,
  • ahhoz képest, hogy romantikus családi vígjáték, kőkemény társadalmi drámát látunk,
  • miben hozott újat a Barbie baba megjelenése 1959-ben, és ez hogyan jelenik meg a filmben,
  • a hírhedten feminista Greta Gerwig miért Barbie történetén keresztül mondja el a gondolatait a világunkról,
  • vegyünk-e gyerekünknek Barbie babát,
  • a film mit mond az anya-lánya kapcsolatról,
  • ha gyerekünk Barbie-val játszik, nagyobb eséllyel lesz-e anorexiás vagy bulimiás,
  • Kennek mi a szerepe ebben a Barbie-világban? És Ryan Gosling hányféle Kent kanyarít a vászonra?

Aki lemaradt volna az arútluK podcast előző adásáról, vagy újra meghallgatná a beszélgetést, az ide kattintva megteheti.

(Borítókép: Morvai Mariann. Fotó: Lapat Lili / Index)