Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMÚjabb rekord közelébe ért a Barbie, történelmet írhat a film
További Kultúr cikkek
- Nehéztüzérséget is bevetnek az idei előszilveszteri műsorban
- Ennyit keresett az első Deadpool rendezője, sokkolta az összeg
- 36 év után visszatért Salman Rushdie műve az indiai könyvesboltokba
- Van egy ország, ahol az emberek boldogok azért, mert oda születtek
- Rendkívüli turnéra indítják Olaszország egyik legféltettebb gyűjteményét
Greta Gerwig Barbie-ja Észak-Amerikában 460,4 millió dollár bevételnél jár, globálisan pedig még a hétvégén átlépheti az egymilliárd dolláros határt, amely hatalmas győzelem a Warner Bros. és a Mattel játékgyártó cég számára.
A The Hollywood Reporter beszámolója szerint
a Barbie az első olyan élő szereplős film a történelemben, amelyet egy nő rendezett, és elérte az egymilliárd dolláros globális bevételt.
Az Egyesült Államokban pedig minden idők legsikeresebb élő szereplős filmjének számít, ugyanis olyan alkotásokat előzött meg, mint a Patty Jenkins által készített Wonder Woman vagy az Anna Boden és Ryan Fleck által rendezett Marvel Kapitány.
Így tehát nem kérdés, hogy a Barbie a toplista élén marad-e, ám a második helyért már szoros a küzdelem. A stúdiók szombat reggeli becslései szerint a hétvégén az Oppenheimer, az új Tini Nindzsa Teknőcök: Mutáns káosz (TMNT), valamint a cápás Meg 2. – Az árok versenyeznek egymással.
A Barbie-val egy napon megjelent Oppenheimer is kasszasiker a maga kategóriájában. Az atombomba készítéséről szóló, Christopher Nolan által rendezett film várhatóan 551 millió dolláros globális bevétellel zárja a vasárnapot.
Ez azt jelenti, hogy a második világháborús filmek esetében az Oppenheimer minden idők legsikeresebb alkotása, megelőzve Nolan Dunkirkjét (527 millió dollár) és Steven Spielberg Ryan közlegény megmentése című filmjét (482 millió dollár).
A háromórás film pedig máris minden idők ötödik legjobb Nolan-filmje és minden idők egyik legjobb életrajzi drámája. Az Oppenheimerről írt kritikánkat itt, a Barbie-ról írt beszámolónkat pedig erre a linkre kattintva olvashatja. A két film feltételezett közös marketingjéről ebben a cikkünkben írtunk.