Bejött a Barbie-film marketingje: jelentősen nőttek a Mattel eladásai

2023.10.27. 18:54
Az Index már júliusban is foglalkozott azzal a kérdéskörrel, hogy vajon kifizetődik-e a Barbie-film drága reklámkampánya. Most úgy tűnik, az ütős marketing meghozta gyümölcsét: a The Guardian cikke szerint a Mattel játékgyártó cég – amely Barbie babákat is árul – jelentősen növelte eladásait.

A lap azt írja, a július és szeptember közötti időszakban 9 százalékkal – vagyis 1,9 milliárd dollárral – növekedtek a Mattel eladásai, ami az amerikai játékgyártó cég szerint a Barbie-filmnek köszönhető. Ez magában foglalja a babaeladások 27 százalékos növekedését, amelyet a Barbie, a Monster High, a Disney Princess és a Disney Frozen termékcsaládok játékai iránti kereslet eredményezett.

A Greta Gerwig által rendezett, Margot Robbie és Ryan Gosling főszereplésével készült Barbie-filmnek óriási sikere volt: több mint 86 millió fontot (37 milliárd forint) hozott a brit jegypénztáraknál, ami a 2023-as év eddigi legnagyobb bevételét jelenti. 

A  Mattel vezérigazgatója, Ynon Kreiz elmondta:

A negyedévben nőtt a termékeink iránti fogyasztói kereslet. Eredményeinknek jót tett a Barbie-film sikere, amely globális kulturális jelenséggé vált, és kulcsfontosságú mérföldkövet jelentett a Mattel számára.

A Barbie-láz azonban nem tudta növelni a kaliforniai székhelyű vállalat teljes nyereségét, amely 50 százalékkal, 146,3 millió dollárra esett vissza, részben a magasabb adóterhek miatt. Ennek ellenére Kreiz szerint a Mattel fel tudja venni a versenyt riválisaival.