Kihirdették a hazai „Marketing Oscar” idei győzteseit

DLAPE20221027121
2023.11.30. 17:35
A 2022-es Highlights of Hungary Index különdíjat a Lego Hungary kapta a Lego Oroszlán projekt megvalósításaért. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media alkotása most az Effie Awards Hungary nevű megméretésen is bizonyított: Három Aranyat és a Platina Effie-t is bezsebelték, ezzel ők a hatékonysági verseny „Év Megbízója” – „Év Ügynöksége” is.

Az Effie magyarországi szervezői – az IAA Hungary és a MAKSZ – hétfő este a Budavári Lovardában 22. alkalommal tartották meg a hatékonysági verseny díjazottainak kihirdetését. Nemcsak a rekordszámú elismerést besöprő abszolút nyertes LEGO Oroszlán és a rangos helyszín miatt volt különleges az esemény, hanem azért is, mert 2019 után először újra nagyszabású Díjátadó Gálesten vehették át jól megérdemelt díjaikat a bizonyítottan hatékony kampányok alkotói, megbízó és ügynökség – áll a szervezők közleményében.

A zsűri értékelése alapján a döntőbe jutott 55 pályamű közül 1 Platina, 7 Arany, 6 Ezüst, 16 Bronz és 26 Finalist díjas alkotás született.

A teljesítmény globális szimbólumaként számon tartott Effie magyarországi versenyének kétfordulós zsűrijében, valamint a Platina díj zsűrijében ezúttal is mintegy 100 zsűritag, iparágunk elismert szaktekintélyei foglaltak helyet, akik az Effie nemzetközi standard szabályrendszere alapján értékelték a beérkezett pályaműveket. Az értékelés folyamatát és az eredmény kialakulását közjegyző felügyelte.

Három Arany Effie díját „A LEGO Oroszlán”-nal a Big Marketing Idea, az Egyéb tartós/nem tartós fogyasztási cikkek és a Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok kategóriában nyerte a LEGO Hungary és a Red Lemon Media, a kampányban közreműködött még a Well PR és a MOMART 2020 Marketing.

A legjobbnak járó elismerés

Szintén Arany Effie-t kapott a Hosszú távú hatékonyság kategóriában az Országos Mentőszolgálat Alapítvány „1 százalék kampányok 2016-2022” pályaműve, amit a Human Dialog és az Intren jegyez. Két Arany Effie-t is hazavihetett A Hatodik Szék: a Branded Content kategóriában a Danone Miluklub kampányával, a Codevision és az EssenceMediacom közreműködésével, valamint a Társadalmi célú kampányok/Non-profit szervezetek kategóriában a Magyar Orvosi Kamara „Karácsonyi ügyelet” kampányával, amelyben a MediaSales is közreműködött. A hetedik Arany Effie-t az ACG érdemelte ki az Élelmiszer kategóriába nevezett FrieslandCampina – Pöttyös/#Rudikornis kampányával, a METS Hungary és a Kraftwork közreműködésével.

A Platina Zsűri – Balogh Gabriella/Net Media (Portfolio Csoport) elnökletével – az Arany nyertesek közül egyhangú döntéssel a „A LEGO Oroszlán”-nak ítélte oda a legjobbak közül is a legjobbnak járó elismerést.

Indoklásuk szerint a nyertes pályaműben bemutatott márkaküldetés – inspirálni a jövő építőit – értelmes, mégis játékos megvalósítása kiemelkedően hatékonyra sikerült médiaköltés nélkül: a „big marketing idea” – egy jól ismert hazai történelmi szimbólum kreatív bevonása – segítségével. A megvalósított koncepció így hosszabb távon, komplex módon szolgálja nemcsak a kitűzött célt, hanem történelmi/kulturális értékeinket is közelebb hozza, kézzel foghatóvá teszi minden korosztály számára.

Az idei versenyen elért helyezéseik alapján a legeredményesebb Megbízók:

  • LEGO Hungary (Platina Effie, 3 Arany),
  • Vodafone (2 Ezüst, 5 Bronz, 1 Finalist),
  • FrieslandCampina (1 Arany, 1 Ezüst) lettek.

Az Effie2023 „Év Megbízója” címet a LEGO Hungary nyerte el.

Az ügynökségi sorrend: Red Lemon Media (Platina Effie, 3 Arany), ACG (1 Arany, 2 Ezüst, 2 Bronz, 1 Finalist), A Hatodik Szék (2 Arany, 1 Bronz). Az idei Effie „Év Ügynöksége” címet a Red Lemon Media érdemelte ki.

Az ötlet fényesen bevált

Ahogy azt megírtuk, az idei Highlights of Hungary megmérettetés Index-különdíjasa. A Lego Oroszlán Projekt három képviselőjével korábban beszélgettünk az arútluK podcast stúdiójában. Az Index által az év legkreatívabb teljesítményeként díjazott csapatot, amely felépítette a Lánchidat őrző oroszlánok valódi méretű építőkocka-másolatát. 

Csapó Janka projektvezető Csapó Janka elmesélte, hogy az ötlet egy kreatív megbeszélésen született meg, amikor arról beszélgettek, milyen budapesti közterületen tudnának valamit megjavítani, újraépíteni. A felújítás alatt álló Lánchíd restaurálás miatt elszállított emblematikus kőoroszlánjai tökéletes lehetőségnek tűntek. Az ötlet fényesen bevált, mint azt – egyebek mellett – az Indextől kapott elismerés is bizonyítja. 

Az ötletet megvalósító csapat Dóczy Balázs vezetésével látott munkához. Igaz, amikor a Lego Magyarország oldaláról elhangzott az ötlet, és kiderült, hogy nem kicsinyített makettről, hanem életnagyságú másolatról van szó, ő is nyelt egy nagyot.

(Borítókép: Lego-kockákból épített oroszlán a Lánchíd pesti hídfőjénél 2022. október 27-én. Fotó: Lakatos Péter / MTI)