Natalie Portman szerint a filmcsillagok kora leáldozott
További Kultúr cikkek
- Azahriah és a Coldplay is triplázott, Budapest felkerült a zene térképére
- Galkó Balázs: Sokkal jobb lenne gyorsan véget érni, mint ennyi szenvedés közepette élni
- Hírek érkeztek a kórházban fekvő Bodrogi Gyuláról
- Jótékonysági show-műsor indítását fontolgatja Drake
- Visszatért a pokolból, és majdnem leszakította a Művészetek Palotájának tetejét
A Vanity Fair készített interjút a színésznővel legújabb filmje, a May December kapcsán. Portman többek között arról beszélt, hogy a filmcsillagok és a film, mint művészeti ágazat a fiatalok körében már egyáltalán nem azt a szerepet töltik be, mint a „mi időnkben”. Náluk már a youtuberek és az influenszerek emelkednek sztárstátuszba, illetve arról, hogy hogyan egyensúlyoz a szakmai és a magánélete között.
A riporter kapásból az utóbbival kezdte a beszélgetést, miszerint Natalie Portman folyton visszatér az olyan szerepekhez, amelyekben a karaktere a határvonalon egyensúlyoz a nyilvános és a magánélet között (Jackie, Fekete hattyú, Planetárium, Vox Lux). A színésznő ezt azzal magyarázta, hogy nagyon hamar, már gyerekszínészként bekerült a filmes világba és nem véletlenül találják meg ezek a szerepek, hiszen ezek állnak közel a saját életéhez, az identitásához.
Ezután a method-acting jött szóba, amely azt jelenti, hogy a színész felvétel után is a szerepében marad, gyakorlatilag átviszi a saját életébe a karakterét. Portman szerint ezt egy női színész nem biztos, hogy megengedheti magának, ugyanis ehhez olyan emberekre van szükség a környezetében, akik vele együtt csinálják és asszisztálnak hozzá. Neki pedig gyermekei vannak, akik az anyukájukat akarják esténként a mesénél, nem pedig egy felvett karaktert.
Felszabadító érzés a filmipar hanyatlása
Ezután szűkszavúan beszélt a színésznő a párizsi és a Los Angeles-i életéről, majd rátértek Hollywood változásaira, hiszen Portman már harminc éve képernyőn van és megélt mindent, amit csak meg lehetett ez idő alatt a szakmában.
A legszembetűnőbb dolog a film, mint elsődleges szórakozási forma hanyatlása volt. Sokkal inkább egy szűkebb rétegnek szól már. Ha megkérdezel valakit a gyerekeim korosztályából a filmsztárokról, nem ismernek senkit a YouTube-sztárokon kívül
– mondta Portman. „Felszabadító érzés, hogy a művészeted nem egy népszerű művészet. Tényleg felfedezheted, hogy mi az, ami érdekel. Sokkal inkább a szenvedélyről szól, mint az üzletről” – mondta. Szerinte az is fontos, nehogy ez valami elitista dologgá váljon.
„És ez azért is csodálatos, mert a kreativitás demokratizálódott, az akadályok elhárultak és mindenki készíthet mindent, ami által hihetetlen tehetségek bukkannak fel. Ha egy kisvárosban éltél, nem biztos, hogy hozzáférhettél a nagyszerű művészfilmekhez, amikor én felnőttem. Most úgy érzem, ha van internetkapcsolatod, bármihez hozzáférhetsz. Elég vad, hogy ugyanakkor azt is érzed, hogy a rendkívüli hozzáférése miatt több ember láthatja a furcsa művészfilmedet, mint valaha. Szóval ez eléggé kétoldalú”.
A mesterséges intelligenciát nem tartja fenyegetésnek, inkább lehetőségnek, ami a művészet világában mindig érdekes, viszont komoly esélyt lát rá, hogy „rövidesen nem lesz munkája”. Szóval talán valahol mégiscsak fenyegetés.
(Borítókép: Natalie Portman 2024. január 12-én. Fotó: Jon Kopaloff / Getty Images Hungary)