Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMRákay Philip Júdáshoz hasonlította a Petőfi-filmet kritizáló Bencsik Andrást
További Kultúr cikkek
- Mutatjuk, melyik alkotás volt 2024 filmtörténeti szenzációja
- Mindenkit beperelt a volt miniszter szeretője, egykori szerelmét sem kímélte
- Ez volt a tíz legjobb film 2024-ben a magyarok szerint
- Nehéztüzérséget is bevetnek az idei előszilveszteri műsorban
- Ennyit keresett az első Deadpool rendezője, sokkolta az összeg
Nem maradt válasz nélkül Rákay Philip részéről az a kritika, amit a március 14-én debütált Most vagy soha! című, Lóth Balázs, Szente Vajk, Rákay Philip és Kis-Szabó Márk által jegyzett alkotás kapott a Demokrata főszerkesztőjétől, Bencsik Andrástól.
Bencsik két másik szerzővel összegezte gondolatait a filmről a Demokrata hasábjain. A cikkben olyan gondolatok kaptak helyet, mint „a Most vagy soha! című film minden vonatkozásban rossz lett” és mint a „miért nem szabad dilettánsoknak mozifilmet készíteni, vagy ha mégis, miért kell azt ártatlan embereknek megnézniük”.
Bencsik András nagypénteken a közösségi oldalán is megosztotta a Csata a nyusziházban című kritikát. Néhány óra elteltével pedig megérkezett a reakció magától a film forgatókönyvírójától és kreatívproducerétől, Rákay Philiptől (akinek a nevéhez a busás, 6,1 milliárdos állami támogatás miatt az egész közvélemény hozzákötötte az egész alkotást).
Kétezer éves történet. Nagycsütörtökön és nagypénteken mindenkiről kiderül, kicsoda is valójában…
– írta hozzászólásában Bencsik Andrásnak, ezzel a Krisztust eláruló Júdáshoz hasonlítva a főszerkesztőt.
Rákay már korábban is bebizonyította, hogy nem viseli jól a filmmel kapcsolatos kritikát. Hermann Róbert történész meglátásaira – miszerint a produkció „egy XIX. századi népszínmű, egy hollywoodi blockbuster és egy ötvenes évekbeli szovjet partizánfilm sajátos hibridje”, és egyes cselekményszálai történelmileg nem állják meg a helyüket – Rákay hosszas Facebook-bejegyzésben reagált, amit „a történelmi hűség miatt okoskodóknak” címzett, és amelyben azt írta, hogy „átszellemülten handabandáznak a Most vagy soha! fiktív szereplőiről és kitalált történetszáláról”.
„Óriási, szórakoztató kalandfilm”
Bencsik András posztja alatt megjelent Gyopáros Alpár fideszes képviselő is, aki hamar a védelmébe vette Rákay filmjét, és a következő gondolatokat címezte a főszerkesztőnek:
Kivételesen egyetlen (érthetetlenül pikírt) szavával sem értek egyet. Óriási, szórakoztató kalandfilm. Másodjára nézve is lekötötte a figyelmem.
Akadt, aki nem volt ennyire visszafogott a bejegyzés alatti kommentmezőben, a Gajdics Ottó baráti kör nevű Facebook-oldal felháborodásában azt írta – a capslock billentyűvel is nyomatékosítva indulatait –, hogy:
Minek okádta ezt ide? Tartotta volna magában! Nem sz*runk oda, ahonnan enni kapunk! Vagy ezt nem bencsik írta, csak valakik a sz*rt kavarják?????
A filmet ért kritikákról nemrég megkérdeztük Csincsi Zoltánt is, aki producerként vagy operatőrként tevékenykedett Rákay Philip több filmjében is.