Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMNem csillapodnak a kedélyek, újabb színművész bírálta Vidnyánszky Attilát
További Kultúr cikkek
- Egy parkolóházban lőtték agyon a híres rappert
- Kétmilliárd forintot csengettek ki egy kődarabért, amit egykor útburkolatként használtak
- Csonka András: Pár éve kussoltam volna, de ez most fáj
- Galkó Balázs súlyos baleseteket szenvedett, közösségi oldalán osztotta meg kálváriáját
- Addig halogatsz, amíg egy kórteremben találod magad, és elmúlik feletted az élet
Ahogy azt már korábban megírtuk, kemény vita alakult ki a Nemzeti Színház főigazgatója, Vidnyánszky Attila és a 2023 őszén súlyos balesetet szenvedett Szász Júlia színésznő között. A direktor most az ATV Egyenes beszéd című műsorában fogalmazta meg véleményét, amely számos emberben felháborodást okozott.
Molnár Áron (Noár) egy hosszú Facebook-bejegyzésben fejezte ki véleményét. A színész úgy látja, hogy az igazgató nem tudja felmérni, hogy a támadások valójában nem a Nemzeti Színház elleni merényletek, hanem az ő személye okozta közfelháborodásra való reakciók.
Ez az interjú után hogyhogy nem áll fel a Nemzeti Színház társulata és kérik Vidnyánszky lemondását? Van itt minden a Nemzeti Színház igazgatója részéről: áldozathibáztatás, összeesküvés elméletek, felelősséghárítás... Miből gondolja a társulat bármely tagja, hogy velük nem pont ugyanez történne meg? Miből gondolják, hogy őket nem szúrná hátba, nem árulná el abban a pillanatban Vidnyánszky, amint veszélyeztetve érezné a pozícióját? Döbbenetes, ahogy Horváth Lajos Ottóról beszél. A »mi« és »ők« narratívát már oly sokszor hallottuk, visszatér a »gyilkos erők« kifejezés, az »erő« ami azon munkálkodik, hogy »elpusztítsa« a Nemzeti Színházat. Nem Attila, senki nem akarja elpusztítani a Nemzeti Színházat, pont, hogy meg kell menteni. Tőled. Ahogy a társulatot is és az egész magyar kulturális közösséget
– fogalmaz bejegyzésében a színművész.
A közös cél
Külön elmeséli azt az esetet is, amikor ő és majd egy tucat színésztársa felmondott a Vígszínházban Eszenyi Enikő lemondását követelve, majd a színházi dolgozókkal kiegészülve miként nőtt a vizsgálatot és lemondást követelők száma száz fölé. Molnár Áron szerint senki sem képes akkora hatást gyakorolni a színházi vezetésre, mint az ott dolgozók, ezért sem érti, hogy a Nemzeti Színház alkalmazottai miért nem tesznek semmit.
Egy későbbi bejegyzésben a színművész tovább boncolgatta Vidnyánszky Attila ATV-s beszélgetését, ahol kitért külön a Színház- és Filmművészeti Egyetem ügyére. Elmondása alapján a direktor a múlt eltörléséről beszél, holott ő is ugyanezt teszi.
Az egyetem történetét elmesélő oldal, amely részletesen levezeti az intézmény életútját az 1860-as évektől, az ezredfordulónál megszakad, majd a 2001 és 2020 közötti időszakról semmi sem található, mintha nem is lett volna – cikkünk megjelenésekor ez továbbra is fennáll.