Íme az év legtökösebb képregényfilmje

2012.12.20. 11:42

Szerda óta a Comicbookmovie-tól a Geektyrantig minden filmes blog Luis Pelayo Junquera extrém erőszakos Megtorló-rajzfilmjéről áradozik, ami a korábbi Punisher-képregényfilmekkel ellentétben végre tényleg olyannak ábrázolja a koponyatrikós bűnvadászt, amilyennek mi, magyarok a Hepiend-füzetek óta szeretjük: brutális, könyörtelenül igazságos és mindig az esőben ázva monologizál:

101424-9133-107503-1-punisher-the super
Fotó: Marvel Comics

Az animációs film egy kultikus Megtorló-történetet, a Marvel kiadó szokásos passzosgúnyás ugrálásaihoz képest jóval felnőttesebb hangvételű Marvel Knights sorozat Do Not Fall In New York City című egyrészesét dolgozta át. A jól összeszokott szerzőpáros, Garth Ennis író és Steve Dillon rajzoló (itt magasztaltuk őket pár éve) ezúttal egy brutális családon belüli erőszakkal indít: a félresiklott életű exkatona, Joe Perrett megölte az asszonyt és a gyerekeit.

A jó öreg Frank Castle, azaz Megtorló pont egy ilyen mészárlásban vesztette el a szeretteit, így természetesen ő maga akarja elkapni New York esőáztatta sikátoraiban a gyilkost. Aki ráadásul - és innentől lesz iszonyú gyomorba rúgó ereje a történetnek - Vietnamban megmentette Frank életét, ezért a Megtorló úgy dönt, tartozik annyival egykori bajtársának, hogy csöndben és gyorsan végez vele, és nem engedi, hogy az elkurvult bulvármédia még hónapokig csámcsogjon a témán, levetítve a gyilkos elfogását, tárgyalását, kivégzését, a tettest üldöző zsaruk sajtótájékoztatóit és beszélgető műsoros haknikörútjait. Az animációs film és az eredeti képregény egyébként több ponton is különbözik, érdemes megismerkedni mindkettővel.

Update: egyik olvasónk szólt, hogy az idei év legtökösebb Megtorló-fanfilmje nem a fenti animáció, hanem az alábbi, Dirty Laundry című vérfürdő volt: