A Facebook mindenkinél prűdebb
Amikor az ember a filmjét promótálja, és nem adatik meg neki, hogy egy nagy stúdió teljes marketing-promóciós gépezete álljon mögötte, kénytelen minden lehetőséget megradadni, és a barterbe elcserélt bannereken keresztül a szájhagyományon át a közösségi médiáig mindenhol tolni a filmet. Már ha azt nem nyilvánítják erkölcsrombolónak, ízléstelennek és pornográfnak, mint azt pár filmes és blog megtapasztalta az elmúlt hetekben.
Az Indiewire.com nevű, független filmesekkel foglalkozó online lap Lars Von Trier Nymphomaniac című új filmjéről írt egy cikket, amiben lehoztak egy képet az éppen hevesen közösülő Charlotte Gainsbourgról és Shia LeBeoufről, az írást pedig megosztották a Facebookon. Kár volt, az oldalukhoz adminisztrációs jogokkal rendelkező munkatársaik mind kaptak egy nagyon szigorú hangú levelet a Facebooktól, hogy ilyet nem lehet csinálni, és még egy ilyen, és baj lesz.
Az Indiwire megkérdezte a Nymphomaniac forgalmazóját a Magnolia Pictures-t hogy ők tapasztaltak-e ilyesmit, mire a cég képviselője hangos röhögéssel felelt. "Amikor elkezdtük promózni a filmet, az első közzétett képen Charlotte és két fickó állt tökpucéron. A kommentekben annyi kritika ért minket, hogy inkább más irtányba vittük el a Facebook-promóciót. Ami igazén érdekes, hogy mi forgalmaztuk az ABC's of Death című kemény horrort is, és az oldalunkra direkt a legvéresebb, leggusztustalanabb képeket tettük fel - egy negatív kommentet nem kaptunk és a Facebook is békén hagyott minket. Bezzeg ha egy mell oldalról látszik, te leszel a sátán."
A Nymphomaniac már a címében hordozza a lényegét (Nimfomániás), Von Trier pedig azok közé az alkotók közé tartozik, akik nem riadnak vissza a meztelenségtől, sőt, művészetük részeként kezelik azt, és ezt a film promóciója során is kiemelt fontossággal kezelik. Mármint mindenütt, csak a Facebookon nem.
Nem Von Trier az egyetlen, aki így reklámozza filmjeit, Travis Mathews rendezőtől (Interior. Leather Bar. és I Want Your Love) egy napra megvonták posztolási jogait a Facebookon, miután In Their Room című dokumentumfilmjéből olyan képeket osztott meg a közösségi oldalon, amiket a Facebook sértőnek tartott. "Úgy éreztem magam, mint egy szaros gyerek, akit a sarokba állítottak. Kaptam egy szenvtelen hangú emailt, hogy azonnal nézzem át a képeimet és távolítsam el a problémásakat, mert ha nem, kitiltanak a Facebookról."
A röhej az, hogy amikor az Indiwire a fenyegetés hatására levette a képet, és egy erősen elhomályosított újat tett a helyére, a Facebook másodszor is megfenyegette őket, pedig az új képen tényleg nem látszott semmi.
Rovataink a Facebookon