Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Cinematrix cikkek
- Pókember azon dolgozik, hogy ne kérdezzék Pókemberről
- Ötezer betanított patkánnyal forgatják újra a legendás horrorfilmet
- Ingyenesen nézhető több száz magyar film az ünnepek alatt
- A magyar rajongóknak üzentek a legújabb Star Wars-sorozat készítői
- A világhírű rendező kijelentései után nagyon boldogok lehetnek Johnny Depp rajongói
2009 óta mindenki azon röhög, hogy James Cameron 2,7 milliárd dolláros rekordbevételt összehozó Avatarja valójában a Pocahontas, a Farkasokkal táncoló, Az utolsó szamuráj és a Tarzan-regények (valamint egy rakás könyv és képregény) űrdzsungelbe átrakott remake-je. Most végre James Cameron vádolhat másokat a lopással: a német Constantin Film Produktion Tarzan című animációs filmje ugyanis nemcsak lemásolta a na'vis-indiános sikertörténet látványvilágát és legfontosabb dramaturgiai pontjait, de még a trailer alá is ugyanazt a grandiózus zenei témát tették be, amit Cameronék négy évvel ezelőtt. Íme:
De nézzük csak végig részletesen a két előzetest. Az Avatar után a Tarzan trailere is ugyan azzal a képpel nyit. Egy zuhanó légijármű egy nagyon veszélyes, idegen helyre érkezik meg valamelyik főszereplővel, akiknek még komoly beilleszkedési nehézségei lesznek a későbbiekben.
Főhősünk, a fehér városlakó férfi kezdetben elég nehezen találja meg a közös hangot a dzsungel vad lakóival, pedig folyton velük rohangál a gigantikus ősfák között. De persze ahogy halad előre a történet, úgy derül ki róla, hogy valójában még a legkeményebb és legmacsóbb gorrilánál/na'vinál is keményebb és macsóbb.
Hősünket természetesen a szerelem is utoléri. Szíve választottjával körberohangálják a dzsungelt, majd lebegő fehér izék gyűrűjében egy kékes színárnyalatú, természetes hídpárkányon is végigsétálnak. Mert az olyan romantikus.
Kell persze konfliktus és főgonosz is a történetbe: íme a gátlástalan multicég és annak kőszívű, öltönyös főneke, aki minden aljasságra képes, ha azzal kihajíthatja az izgága vadakat a dzsungelükből.
Mert a békés erdőlakók természetesen pont annak a titokzatos ásványnak a lelőhelyére építettek kunyhót, ami évtizedekre megoldaná a nyugati civilizáció energiaellátási gondjait.
A gonoszok akcióba lépnek, és helikopterbe ülve kezdenek el vadászni a szerelmes főhősre és az új barátaira. A néző szíve közben minden másodpercben összeszorul: hogyan képesek ezek a rohadékok elpusztítani a pénzhegyek és az új bányák reményében ezt a gyönyörű, Édenkertbe illően zöld erdőkkel és hűs zuhatagokkal tarkított tájat?!?
Ám a főhős nem hagyja magát: egy nagy ordítással honvédő háborút hirdet a betolakodók ellen!
És győzni is fog, de természetesen csak azután, hogy valaki, aki fontos a számára, már meghalt (a dzsungelkalandok során megismert erdőlakó barát, akivel az elején persze még nagy ellenfelek voltak, tipikusan ilyen karakter).
A Tarzan animáció egyébként annyira komoly projekt, hogy az ágyékkötős majomembernek az Alkonyat-mozifilmek és a Dwayne Johnson nélküli Herkules főhőse, Kellan Lutz kölcsönözte a hangját, és az október 10-i német premier után egy tucat másik országban is le fogják vetíteni.
Rovataink a Facebookon