A Jégvarázs az új Avatar
Az ünnepi filmes időszak, az úgynevezett Holiday Season legnagyobb meglepetése egyértelműen a Disney hercegnős meséje, a Jégvarázs lett. (A karácsonyi filmes piacról ebben a cikkünkben írtunk részletesebben.) A Jégvarázs olyan filmeket taszított le a legnézettebb pozícióból, mint A hobbit folytatása, a Smaug pusztasága vagy korábban Az éhezők viadalának második része, a Futótűz.
A 150 millió dollárból készült mese jelenleg 638 millió dolláros bevételnél jár, de messze még a vége, hiszen múlt hétvégén is vezette az észak-amerikai bevételi toplistát. Akkor 20,7 millió dollárért vettek rá jegyet az amerikaiak, míg a második helyezett Paranormal Activity: The Marked Ones-ra csak 18, a harmadik Smaug pusztaságára pedig 16 millióért.
Eddig csak két film volt képes arra, hogy hat héttel a bemutatója után is ilyen, vagy ennél magasabb bevételt produkáljon: az egyik az Avatar volt, ami 34 milliót keresett még ennyivel a premier után is, a másik pedig szintén egy James Cameron-film, a Titanic (25 millió dollárral). Az Avatárból végül minden idők legtöbb bevételét hozó filmje lett, 2,7 milliárd dollárral.
A Jégvarázs már most a Disney második legsikeresebb filmje, az első helyen még mindig az Oroszlánkirály áll 987 millió dolláros bevétellel. Ez egyben minden idők legsikeresebb animációs filmje is, a második a Némó nyomában (936 millió), a harmadik pedig a Fel! (731 millióval). A negyedik helyre most felkerült a Jégvarázs.
A két hercegnő története Magyarországon is népszerű, A Wall Street farkasa után a második helyen zárta a hétvégét, eddig 289 ezren látták.
Rovataink a Facebookon