Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMÜtötték a kritikusok Ryan Gosling filmjét
A cannes-i filmfesztiválon debütált Ryan Gosling első rendezése a “Lost River”, ami sokak szerint a filmfesztivál eddigi legjobban várt eseménye volt. Gosling filmje az Un Certain Regard szekcióban kapott helyet, ott, ahol Mundruczó Kornél filmje, a Fehér Isten is.
A keddi vetítés után azonban a kritikusok többsége internetes fórumain szidta és ütötte a filmet, Gosling igen kevés dicsérő szót kapott. A filmről eddig csak homályos dolgokat lehetett tudni, például azt, hogy egy része a víz alatti városban játszódik, a kritikák szerint azonban nem sok minden derült ki a vetítés után sem.
Eléggé ledorongolta a filmet a Varitey.com kritikusa is, szó szerint azt írta, hogy olyan, mintha Terrence Malick forgatókönyvírónak és David Lynch-nek lett volna egy szerelemgyereke, akit elraboltak, megfojtottak és többször arcon rúgtak. Unalmasnak és önteltnek találta a filmet a The Guardian kritikusa is, aki szerint Gosling nem is rendezhetett volna filmet, ha nem lenne sztár. A legtöbb kritikus hasonlóképpen ostorozta Goslingot, a legjóindulatúbb megjegyzés a filmmel kapcsolatban az volt hogy "művészi katyvasz". Abban egyébként minden kritikus egyet értett, hogy a film nagyon David Lynch-re hajaz.
Goslingnak nem idegen a hűvös cannes-i fogadtatás, a tavaly szintén itt vetített, Csak Isten bocsáthat meg című filmet, amiben ő az egyik főszereplő, igencsak negatív kritikákkal illették.
Rovataink a Facebookon