Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMJohnny Depp mégsem felejtett el színészkedni
Johnny Deppet utoljára 2008-ban lehetett komolyan venni, amikor Oscar-jelölést kapott a Sweeney Todd című horrormusical gyilkos borbélyaként, de már annak a szerepnek is ugyanolyan fontos része volt a hülye haj és az eltúlzott smink, mintha Depp szeretett volna elbújni a világ elől. Ezt olyan nevetséges próbálkozások követték, mint a negyedik Karib-tenger kalózai, meg A magányos lovas, az előbbiben a már vészesen fárasztó Jack Sparrowt játszotta, az utóbbiban pedig egy amerikai őslakost úgy, hogy egy döglött madár volt a fején, és néha azzal motyogott. Kellemetlen pillanatok voltak ezek Depp karrierjében, és úgy tűnt, hogy most már tényleg így fogja tengetni az életét.
Aztán jött a Fekete mise. Scott Cooper filmjének az előzeteseitől is elájultunk már, Depp annyira félelmetes és kemény villantásokat mutatott meg, de a Telluride Filmfesztiválon az amerikai kritikusok már láthatták is az igaz történeten és Whitey Bulger életén alapuló gengszterfilmet, előtte pedig Európában is bemutatták a Velencei Filmfesztiválon.
És szinte mindenki el van ájulva. A Deadline kritikusa szerint egyértelmű, hogy Deppet Oscarra fogják jelölni a kopaszodó, májfoltos, kékszemű gengszter megformálásáért, de a film is megérdemel minden dicséretet. Az Indiewire szintén az Oscar-esélyesek közé sorolja
Cooper nem ért egyet azzal, hogy Depp most visszatért, hiszen szerinte nem ment sehova. A Variety újságírója szerint tényleg kicsit át kell gondolnunk azt, hogyan beszélünk Deppről, mert lehet, hogy mostanában sorozatosan játszik rosszabbnál rosszabb filmekben, az ő elkötelezettségét egy pillanatig sem lehetett megkérdőjelezni.
A Fekete misét november 12-én mutatják be Magyarországon.
Rovataink a Facebookon