Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA világvége nem egy divatbemutató
Személy szerint imádtam a tavalyi Mad Maxet, de akármennyire is vonzó volt a képi világa, valahogy nem úgy képzelem az apokalipszis utáni világot, mint ahogy George Miller tette. Hanem valahogy úgy, ahogy a The Survivalist című angol thrillerben megjelenik, ami kicsit olyan, mintha egy szinte egy helyszínen játszó Az út-variáció lenne. Abban a filmben Viggo Mortensen karaktere és kisfia járt-kelt a világégés utáni Amerika vidékein, és egy teljesen kilátástalan világgal találkoztak, ebben a filmben a főhős pedig nyugodtan él a semmi közepén, folyamatos veszélyérzetben, de megteremtve magának a tisztességes életkörülményeket.
Egészen addig, amíg meg nem jelenik a portája előtt egy idősebb és egy fiatalabb nő, az előbbi segítséget kér tőle, cserébe pedig az utóbbit tudja felajánlani. A The Survivalist előzetese alapján mintha nyélbe is ütnék a dolgot, de mintha nem minden olyan lenne, ahogy egyszerűen elképzeljük:
Az eddig rövidfilmeket készítő Stephen Fingleton filmjét zabálták a világ kritikusai és zsűrijei: jelölték az idei BAFTA-díjátadón a legígéretesebb tehetség kategóriájában, de rendezői díjakat kapott a Tribeca és Sitges fesztiválokon is. A filmet február 12-én mutatják be az Egyesült Királyságban, és azzal páhuzamosan video-on-demand szolgáltatásokon is. Hátha hozzánk is valahogy eljut.
Rovataink a Facebookon