Advertisement

Vásárolj 4db Somersby-t, töltsd fel az AP kódját és nyerj!

A Jurassic World alkotói berágtak a marketingesekre

2018.06.27. 11:30

A filmelőzetesek összerakása egy külön műfaj, amihez az esetek 90 százalékában semmi közük nincs az adott film alkotóinak. Értsd: a rendező megrendezi, a vágó megvágja, a producer leokézza a kész filmet, majd jön a marketingosztály promóvágó szakköre, és a filmből - a rendező sorvezetése mellett, vagy anélkül - összerakja azokat a teasereket és trailereket, amikkel szerintük a lehető legjobban el lehet adni a filmet. És ha úgy látják, hogy

baszki, a világűrben, a mentőcsónak hajtóművének lángjában szénné égő Alien KURVA JÓL néz ki,

és a stúdiónál/forgalmazónál senki nincs, aki leállítsa őket, akkor a film utolsó képsorai is benne lesznek a trailerekben. Na, emiatt borult ki most a Jurassic Park 2 társírója, egyben executive producere, Colin Trevorrow. És mostantól spoileresek leszünk.

Screen Shot 2018-06-27 at 10.53.46.png

Aki látta a filmet vagy az előzeteseket, tisztán emlékszik két momentumra, hiszen meglehetősen ikonikusak:

  1. Amikor a mosasaurus egy gigantikus hullám alól éppen rátámadna pár szörfösre.
  2. Amikor Jeff Goldblum azt mondja, hogy "Welcome to Jurassic World!" 

Nos, ez a két jelenet a film végén látható, Goldblum mondata konkrétan a legutolsó jelenet az egészben. Azaz a Universal a marketing oltárán feláldozta a film végét, ami azért nem tekinthető a normális ügymenet részének. A leghíresebb ilyen a Sötét lovag vége volt, amit szinte minden előzetesben ellőttek, mert annyira jól nézett ki. A Jurassic World esetében Goldblumot nem lehetett kihagyni az előzetesekből, hiszen vele (is) adták el a filmet, (amiben egyébként nettó egy percet ha szerepelt) és a szörfözőkre támadó dinoszauruszról sem lehetett azonnal tudni, hogy az a film csattanójának része.

Mármint addig, mag csak a trailert láttuk, mert a filmre beülve hamarosan kibújik a szög a zsákból. Colin Trevorrow az i09-nak nyilatkozta, hogy

Rémesen frusztrál ez az egész. Kapcsolatban vagyunk a marketingesekkel, én megértem, hogy minden osztály másképpen nézi a filmet. A marketingesek kétségbeesetten igyekeznek igazolni minden egyes előzetessel, hogy a filmnek van létjogosultsága, így a jelenetek valószínűleg azért kerültek be a az utolsó előzetesbe, mert az ilyen képsoroktól várták, hogy bevigye a nézőt a moziba. Én nem akartam, hogy belekerüljenek, én azt akarom, hogy a néző a moziban, kontextusban lássa azt, amit alkottunk. 

A leghíresebb, csattanót lelövő trailer A számkivetett című Tom Hanks-flmhez készült, és benne van a film legvége, azaz az, hogy Hanks a hajótörés után túléli a szigetet és visszajut a civilizációba. Robert Zemeckis rendező erre azt mondta, hogy a marketingkutatásokból az derül ki, hogy az emberek pontosan tudni akarják, mire ülnek be.

Ez a McDonald’s sikerének titka. Nincs meglepetés, pontosan tudod, mit kapsz, és örülsz neki.

Ne maradjon le semmiről!