Kritikaíró versenyről és tévés kerekasztalról szól a szombat a Friss Húson

53900808 1285902791564929 3933035070595530752 n
2019.03.29. 15:46

A javában zajló Friss Hús Budapest Nemzetközi Rövidfilmfesztivál már a hetedik ilyen esemény, melynek elsődleges célja a legújabb magyar és külföldi rövidfilmek bemutatása, valamint egy olyan szakmai fórum felépítése, ahol a visszajelzésre és párbeszédre vágyó alkotók egy nagyobb közönség előtt mutathatják meg filmjeiket. A vetítések általában telt ház előtt zajlanak, ami menten rácáfol arra, hogy a nézőket nem érdeklik a rövidfilmek. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a fesztivál magyar válogatásának filmjei évről évre eredményesen szerepelnek világszerte. Az 2016-os versenyprogram különdíjának nyertese, Deák Kristóf Mindenki című rövidfilmje ugye egészen az Oscar-díjig jutott. 

A kiegészítő kerekasztal-beszélgetések és workshopok viszont túlmutatnak a rövidfilmeken, ezek közül kettőre kerül sor szombaton. A Toldi moziban délelőtt fél tízkor kezdődik a mostanra hagyománnyá vált kritikaíró workshop, amire március 25-ig jelentkezhetett bárki, aki szerette volna kipróbálni magát ebben a műfajban. A lényegi dolog egyszerű: a regisztrált versenyzők szombat délelőtt megnézik a kijelölt filmeket, majd a vetítést követően a Toldi mozi előterében (vagy ahol akarják) megírják a kritikáikat délután 4-ig. A szakmai zsűri ezután véleményez és kiválaszt, a jutalmazásra viszont a Friss Hús vasárnapi díjátadójáig várni kell. A nyertes kritikát a Filmhu teszi közzé online.

A verseny szakmai koordinátora Gyenge Zsolt filmkritikus, a MOME tanára, a zsűriben ott ül Deák Zsuzsanna, a Friss Hús sajtóreferense, Gyenge Zsolt, Kránicz Bence filmkritikus és Lichter Péter filmrendező. A verseny összdíjazása 50 000 forint.

fe 780 454 egynyari kaland

Míg a jövő kritikusai írnak, a nagyteremben egy kerekasztal-beszélgetést rendeznek, a fesztiváltól már éve óta megszokott, tévés témában. Az idei téma az eddigi "hogy áll a magyar sorozatgyártás és merre tart?" mederből kilépve a kisfilmek és a sorozatok kapcsolata, és olyan alkotókkal foglalkozik, akik filmes karrierje rövidfilmek rendezésével indult, majd később sikeres sorozatok írására, rendezésére kaptak lehetőséget.

Ezeket a témákat tuti körüljárjuk:

  • Hogyan hasznosíthatóak a rövidfilmek készítése során megszerzett tapasztalatok a televíziós sorozatok világában?
  • Mekkora szakmai ugrás egy sorozat megírása, megrendezése? 
  • Van visszaút a mozifilmek világába a TV-sorozatok után? 

A három vendég:

  • Nagypál Orsi forgatókönyvíró és rendező, aki négy rövidfilm után heti drámasorozatot rendezett a köztévének, Terápia 3. évadot  az HBO-nak, majd sitcomot ismét a köztévének.
  • Zomborácz Virág forgatókönyvíró és rendező, aki a rövidfilmek után Fapadot rendezett a köztévének és Egynyári kalandot, mellette meg írt nyolc epizódnyi Aranyéletet az HBO-nak.
  • Pusztai Ferenc producer, akinek 23 film van a neve mellett, olyanok, mint a Lajkó, a Kút, vagy A nyomozó.

A beszélgetést én vezetem, de ettől még jó lesz, tessék eljönni! Regisztrálni kell hozzá, itt, de ettől még ingyenes.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!