Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMagyar kisfilm a Velencei Filmfesztiválon
A 76. Velencei Filmfesztivál beválogatta Orizzonti Shorts nevű szekciójába a GUO4 című magyar kisjátékfilmet. A filmet Peter Strickland rendezte, producere Nedeczky Dóra, operatőre Fillenz Ádám. A szekció a nemzetközi filmművészet esztétikai és expresszív irányzatait mutatja be.
A három perces kísérleti film egy leharcolt férfiöltözőben játszódik, ahol a két úszó közötti nézeteltérés ökölpárbajba a torkollik. A film ötlete egy brüsszeli antikváriumban jutott a rendező eszébe. Ott látott egy 80-as évekbeli erotikus magazint, aminek jelenetei között szerepelt egy két férfi között egy öltözőben játszódó képsor. A fém öltözőszekrények ridegsége és az izmok, a hús közötti ellentét jelentette a fő inspirációt a filmhez.
Peter Strickland rövidfilmek rendezésével kezdte a pályáját a 90-es években. Első nagyjátékfilmje az Erdélyben magyar nyelven, magyar stábbal forgatott Varga Katalin balladája volt, ami 2009-ben Ezüst Medvét nyert a Berlini Filmfesztiválon. A debütálást a Berberian Sound Studio (2012) követte, majd a Magyarországon forgatott The Duke of Burgundy (2014).
Peter Strickland több rádiójátékot is rendezett, és Nick Fentonnal együtt készítette el a Björk: Biophilia Live című koncertfilmet. Több videóklippet és rövidfilmet rendezett, amelyekben alkotótársa Nedeczky Dóra producer volt. Legutóbbi nagyjátékfilmje, az In Fabric (2018) egy bevásárlóutcában játszódó horror, ami egy elátkozott ruháról szól.
A Velencei Filmfesztivált 2019. augusztus 28. és szeptember 7. között rendezik meg.
Rovataink a Facebookon