Ezeket a filmeket nem mutatták be idén Cannes-ban
További Cinematrix cikkek
- Ryan Reynolds felesége miatt újraforgatták a Deadpool & Rozsomák végét
- Jeff Goldblum fiai már kitalálták, mit szeretnének örökölni apjuk 40 millió dolláros vagyonából
- „A csók egy baromság” – Ridley Scott cáfolta Denzel Washington állításait
- Jönnek az ünnepek, kötelező jól érezni magad
- Érthetetlen, miért találnak egymásra, megérdemeljük, ha bedőlünk képzelt vágyainknak
2020-ban a világot sújtó koronavírus-járvány miatt elmaradt a cannes-i filmfesztivál, ahol az utóbbi években olyan filmek kezdték a pályafutásukat, mint a négy Oscar-díjat nyert Élősködők, vagy a szintén Oscar-díjas, ráadásul magyar Saul fia. Ha nincs a koronavírus, idén itt mutatták volna be az új Wes Anderson-filmet, Viggo Mortensen új rendezését, vagy a legújabb Pixar-filmet. Magyar film idén sem került volna a versenyprogramba.
A szervezők szinte az utolsó lehetséges pillanatig tagadták, hogy az idei filmfesztivál elmarad, de végül úgy döntöttek, hogy nem lesz érdemes tovább várni, hogy világ minden pontjáról filmesek és újságírók érkezzenek a francia tengerpartra, mert nagy valószínűséggel ez lehetetlen.
Viszont a cannes-i fesztiválon szerepelni őrületes presztízs, a díjazott, vagy csak a programba válogatott filmeknek nagyobb esélye van más fesztiválra bekerülni, forgalmazót találni. A Cannes-ban szereplő filmek első képkockája általában egy logó arról, hogyan szerepelt a fesztiválon, milyen szekcióban volt, nyert-e díjat. A szervezők ezt nem akarták elvenni a filmesektől, ezért, hogy ezt a plecsnit hivatalosan használhassák a filmek, szerda délután bejelentették azt az 56 filmet, amely versenyben lett volna az eredetileg május közepére szervezett fesztiválon.
A fesztivált fennállásának történetében egyszer, 1939-ban nem rendezték meg. 1968-ban politikai okokból félbeszakadt, erről itt írtunk hosszabban.
A versenyprogramot általában szekciókra szokták szedni, de most ömlesztve sorolták fel a filmeket (via Indiewire):
- “The French Dispatch,” Wes Anderson
- “Summer of 85,” François Ozon
- “True Mothers,” Naomi Kawase
- “Lover's Rock,” Steve McQueen
- “Mangrove,” Steve McQueen
- “Druk (Another Round),” Thomas Vinterberg
- “Peninsula,” Sang-ho Yeon
- “ADN,” Maïwenn
- “Soul,” Pete Docter
- “Ammonite,” Francis Lee
- “Falling,” Viggo Mortensen
- “Broken Keys,” Jimmy Keyrouz
- “Truffle Hunters,” Gregory Kershaw és Michael Dweck
- “Aya and the Witch,” Goro Miyazaki
- “Limbo,” Ben Sharrock
- “Heaven,” Im Sang-soo
- “Last Words,” Jonathan Nossiter
- “Des Hommes,” Lucas Belvaux
- “Passion Simple,” Danielle Arbid
- “Good Man,” Marie-Castille Mention Schaar
- “The Things We Say, the Things We Do,” Emmanuel Mouret
- “John and the Hole,” Pascual Sisto
- “Limbo,” Ben Sharrock
- “Here We Are,” Nir Bergman
- “Rouge,” Farid Bentoumi
- “Sweat,” Magnus von Horn
- “Teddy,” Ludovic and Zoran Boukherma
- “Un médecin de nuit,” Elie Wajeman
- “Enfant Terrible,” Oskar Roehler
- “Nadia, Butterfly,” Pascal Plante
- “Pleasure,” Ninja Thyberg
- “Slalom,” Charlène Favier
- “Casa de Antiguidades,” João Paulo Miranda Maria
- “Ibrahim,” Samuel Gueismi
- “Gagarine,” Fanny Liatard, Jérémy Trouilh
- “16 Printemps,” Suzanne Lindon
- “Vaurien,” Peter Dourountzis
- “Garçon chiffon,” Nicolas Maury
- “Si Le Vent Tombe,” Nora Martirosyan
- “On the Way to the Billion,” Dieudo Hamadi
- “9 Days at Raqqa,” Xavier de Lauzanne
- “Cévennes,” Caroline Vignal
- “French Tench,” Bruno Podalydès
- “Un Triomphe,” Emmanuel Courcol
- “Le Discours,” Laurent Tirard
- “L'Origine du Monde,” Laurent Lafitte
- “Flee,” Jonas Poher Rasmussen
- “Eight and a Half,” Ann Hui, Sammo Kam-Bo Hung, Ringo Lam, Patrick Tam, Johnnie To, Hark Tsui, John Woo, Woo-Ping Yuen
Rovataink a Facebookon