Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMEgymást ölik a világ egyik leggazdagabb családjának tagjai
További Cinematrix cikkek
- James Gunn a véres és kimerült Supermanhez hasonlította Amerikát
- Ennyire személyes hangvételű film még sosem készült a legendás intézményről
- A Rocknak köszönhetjük a világ legpusztítóbb karácsonyi akciófilmjét
- Kicsi, mire jó ez a narkós és borzasztó sivalkodás?
- Szívbe markoló animációs film érkezik a mozikba
2018 nyarán mutatta be az HBO az Utódlás (Succession) első évadát. A kezdetek kezdetén nagyon úgy tűnt, hogy Jesse Armstrong alkotása rétegsorozat marad, esetleg tíz év múlva felfedezik majd maguknak az emberek, és kultstátuszba kerülhet. Az Utódlást sokféleképp lehet ajánlani, drámai Dallasként vagy modern kori Trónok harcaként, de végső soron mindkettő sértés lenne.
Az Utódlás olyan sebészi pontossággal lett összerakva, ami toronymagasan a jelenlegi televíziós kínálat fölé emeli Amerikában. Az összehasonlítgatás épp ezért felesleges. A történet röviden összefoglalva Royékról szól, egy diszfunkcionális családról, akik egy média- és szórakoztatóipari nagyhatalmat, a Waystar RoyCo-t igyekszenek egyben tartani. A cég nagyjából a Disney fiktív megfelelője. A helyzetet nehezíti, hogy a Roy família mohó és hataloméhes emberekből áll, így amikor a családfő, a rendkívül szigorú Logan (Brian Cox) egészsége megromlik, a saját gyerekei próbálják kicsinálni.
Egészen pontosan Kendall (Jeremy Strong) az, aki rárakja a célkeresztet apjára.
A második évad azzal ér véget, hogy az idős családfő kijelenti, akaratgyengének tartja fiát. Kendall erre válaszul a média elé áll, és lerántja a leplet a Waystar RoyCo piszkos ügyeiről. Erre Logan sem tud mást tenni, mint elmosolyodni. Ha már az ég olyan semmirekellő utódokkal áldotta meg, mint a folyton szerencsétlenkedő Roman (Kieran Culkin), az escortlányba szerelmes Connor (Alan Ruck) és az erős nő maszkja mögött meg-megremegő Shiv (Sarah Snook), legalább egyvalaki van olyan tökös, hogy beleszálljon az öregbe. Ez is valami.
Október 18-án érkezett meg az Utódlás harmadik évada az HBO GO-ra. A történet percre pontosan ott folytatódik, ahol két évvel ezelőtt abbamaradt. Logan nehéz helyzetbe kerül, és Szarajevóba kell menekülnie, Bosznia-Hercegovinának ugyanis nincs kiadatási egyezménye az USA-val. Kendall sem tétlenkedik, a függőségével küszködő férfi a második részben összehívja testvéreit, hogy közös nevezőre jussanak, és romba döntsék apjukat. A törekvés persze tragikus véget ér, mert Kendall, Roman, Shiv és Connor egyszerűen képtelenek megbízni egymásban.
Jesse Armstrong sorozatának legnagyobb bravúrja, hogy a feszes és fordulatos történetvezetésnek, valamint a nagyszerű színészi játékoknak köszönhetően
úgy is leültet minket a képernyő elé, hogy igazából a szereplőgárdából senkinek sem lehet drukkolni. Kőgazdag, de defektes emberekről szól az Utódlás, akiket csak a saját céljaik hajtanak. A produkció karakterei annyira alantasak, hogy még csak antihősöknek sem lehet nevezni egyiküket sem. Egyszerűen szemétládák, és ennyi.
A Logant játszó Brian Cox és a Kendallként látható Jeremy Strong több évados párharcát így is élvezetes nézni, nem csoda, hogy előbbit Golden Globe-bal, utóbbit pedig Emmy-díjjal jutalmazták. Az Utódlást főképp ők ketten tették megkerülhetetlen sorozattá, amiről érdemes beszélni. Az apa-fia páros között ráadásul úgy is elképesztő feszültség van minden epizódban, hogy Logan és Kendall a harmadik évadban alig beszélnek egymással.
A szereplőgárdából nincs senki, aki negatívan lógna ki, a Shivet játszó Sarah Snook arcjátéka élményszámba megy minden jelenetben, a humort pedig a Kieran Culkin-féle Roman és az iszonyatosan szerencsétlen Greg kuzin (Nicholas Braun) hozzák a történetbe. Az Utódlás komoly dráma, de néha kellenek ezek a könnyedebb figurák is ahhoz, hogy ne úgy álljunk fel a képernyő elől, hogy elvesztettük minden hitünket az emberiségben.
Az Utódlás kiválóan prezentálja, hogy gazdagnak se olyan jó lenni. Hiába járnak méregdrága öltönyben, utaznak helikopterrel, magánrepülővel és jachttal, a Roy család egyik tagjából sem lesz Tony Stark. Mert ahhoz az kéne, hogy a főszereplők ne mindent hírnévben és pénzben mérjenek, a szegényeket pedig emberszámba vegyék. Előbb fog piros hó esni az eddig látottak alapján, mint hogy ez megtörténjen.
Az Utódlás nagy sikerrel debütált Amerikában, az HBO összes platformját beszámítva 1,4 milliós nézettséget szedett össze. Ez a sorozat történetében rekord, nem is habozott sokáig az HBO, és berendelte a negyedik évadot is.
Rovataink a Facebookon